افتتاح ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر اندیشه در دهه فجر

افتتاح ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر اندیشه در دهه فجر

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بیان این‌که مشکل انشعاب گاز مسکن مهر شهر جدید اندیشه به طور کامل رفع شده از افتتاح ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر این شهر در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمد آئینی اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۱ پروژه شهر جدید اندیشه آماده‌ی بهره‌برداری است و در مجموع قریب به ۲۳۰۰ واحد را در دهه فجر با تمامی خدمات زیربنایی تحویل متقاضیان خواهیم داد.

وی درخصوص مشکل تامین گاز شهر اندیشه که پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرده بود گفت: برخلاف این‌که قبلا تصور می‌شد زیرساخت‌های اندیشه آماده است، به دلیل جانمایی صورت گرفته مجبور شدیم بیش از ۳ کیلومتر فشار قوی گاز و ۲ ایستگاه تغییر فشار انجام دهیم که مقداری زمان‌بر بود. البته دستگاه‌های خدمات رسان همکاری خوبی داشتند و مشکلی در زمینه آب و برق نداشتیم. فقط در مورد گاز کمی دچار وقفه شدیم که خوشبختانه این مساله حل شده و هم‌اکنون علمک‌های گاز در پروژه‌ها نصب شده است.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار و ۳۷۶ واحد مسکن مهر ۹۹ ساله در قالب ۱۳ پروژه در شهر جدید اندیشه تعریف شد که در دولت قبل تنها یک پروژه شامل ۴۸ واحد تحویل داده شد و پیشرفت فیزیکی شهر جدید اندیشه در دولت قبل به طور متوسط ۳۵ درصد بود که مابقی به دولت تدبیر و امید کشیده شد.

به گفته‌ی آئینی، ارزیابی‌های انجام شده، شهر جدید اندیشه را از موفق‌ترین شهرهای جدید تلقی می‌کند که توانسته به افق جمعیتی خود برسد. این شهر درخصوص قابلیت زندگی، نگهداری جمعیت، آمار مهاجرت به درون و خارج از شهر از شاخص‌های مناسبی برخوردار است.

وی یادآور شد: در فاصله سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ حدود ۳۰ هزار نفر وارد شهر جدید اندیشه شده‌اند و ۱۰ هزار نفر خارج شده‌اند، لذا با معادله ۲۰ هزار نفری مثبت مواجه هستیم.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه با بیان این‌که اندیشه ظرفیت بالایی برای مسکن مهر نداشته است، خاطرنشان کرد: قبل از پروژه مسکن مهر عمده ساخت و سازها توسط بخش خصوصی در شهر جدید اندیشه انجام شده بود. با این وجود حدود ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در این شهر تعریف شد که ۷۱۷ واحد آن خودمالکی است و در کمتر شهر جدیدی این مساله وجود دارد.

 

ایسنا

    نظرات