پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت به مسکن روستایی

پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت به مسکن روستایی

http://www.bananews.ir/رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه با معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد گفت: تاکنون ۱۶ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای مسکن روستایی پرداخت شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علیرضا تابش امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما در سراسر کشور ۳۷ هزار و ۴۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون و ۶۹۲ هزار نفر هستند.

وی، تعداد خانوار ساکن روستاها را ۵ میلیون و ۵۶۵ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: تعداد واحدهای مسکونی در روستاها هم ۵ میلیون و ۱۵۱ هزار واحد است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد در ۱۲ سال گذشته در روستاها بهسازی و نوسازی شده است، اظهار داشت: در این مدت ۱۶ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت به روستائیان پرداخت شد.

تابش ادامه داد: در جریان طرح بهسازی و نوسازی به موضوعی برخورد کردیم که مربوط به طرح اشتغال روستائیان بود مبنی بر اینکه از گذشته محل سکونت روستائیان و فضای شغلی آنها به هم مرتبط بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در سال ۹۲ فضای معیشتی را در خود داشتند، گفت: متوسط زیربنای این فضاها ۶۳ متر مربع بود در حالی که این رقم در سال ۸۷، ۶۷ متر مربع را شامل می‌شود که روند نزولی داشته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۹۳ درصد فعالیت‌های روستاها، کشاورزی و دامداری است، افزود: نرخ بیکاری روستائیان در سال ۹۴، ۱۳ درصد بوده است که امیدواریم با ایجاد این همکاری به کاهش این آمار کمک کنیم.

وی با ارائه پیشنهاداتی برای اجرای این تفاهم نامه گفت: می توانیم با همکاری معاونت دامی وزارت جهادکشاورزی، روستاهایی را که از نظر دامداری و کشاورزی فعال تر هستند، در اولویت طرح‌های هادی و وام‌های مسکن روستایی قرار دهیم.

تابش ادامه داد: همچنین می‌توانیم وام مسکن روستایی و وام بلاعوض معاونت دامی را با یکدیگر ترکیب کرده و به واحدهای فعال اقتصادی بدهیم، زیرا در طی این سال‌ها بنیاد مسکن در روستایی هزینه کرده که برخی از آنها پس از مدتی خالی از سکنه شده است.

مدت زمان تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی دو سال خواهد بود، ضمن آنکه مطابق این تفاهم نامه، استفاده از ظرفیت‌های موجود و پرداخت هماهنگ تسهیلات به منظور بهبود ساختار اماکن دامی و مسکن روستایی و تهیه دستورالعمل طراحی فضاهای معیشت محور در مسکن روستایی در چارچوب قوانین و مقررات و آئین نامه های موجود در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین نظارت فنی مشترک در ساخت و ساز اماکن دامی روستایی، اجرای برنامه های مشترک آموزشی، ترویجی و الگوسازی در موضوعات تفاهم نامه و تبیین راهکارهای مشترک به منظور بهبود ساختار معیشتی دامداران روستایی از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

 

مهر

    نظرات