جامعه کارگری نگران موارد جایگزین‌ تبصره‌های ضداشتغال

جامعه کارگری نگران موارد جایگزین‌ تبصره‌های ضداشتغال

http://www.bananews.ir/مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اعتقاد به اینکه احیای مجدد تبصره‌های حذف شده از برنامه ششم با موارد جایگزین ضرورتی ندارد، گفت: جامعه کارگری نگران موارد جایگزین تبصره‌های ضد اشتغال است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علی خدایی اظهار کرد: با وجود آنکه قوانین حمایتی مختلفی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری داریم اما بخش عمده این قوانین خروجی تاثیرگذاری در این حوزه‌ها نداشته است.

وی افزود: به عنوان مثال مناطق آزاد و کارگاه‌های زیر ۵ نفر و ۱۰ نفر کارگر را از شمول قانون کار خارج کردند ولی این کار هیچ کمکی به اشتغال و تولید نکرد بنابراین هر قدر برای حل مشکل به سمت حذف قوانین حمایتی از نیروی کار برویم عملا آدرس را به اشتباه رفته‌ایم.

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در عین حال درباره مواد جایگزین تبصره‌های حذف شده برنامه ششم، گفت: شخصا معتقدم اکنون که این تبصره‌ها حذف شده دیگر نیازی به جایگزین آنها نیست.

خدایی ادامه داد: در حال حاضر این دغدغه و نگرانی در جامعه کارگری وجود دارد که با برداشته شدن تبصره های ضد اشتغال از برنامه ششم چه موادی جایگزین آنها خواهد شد. بنابراین وقتی در جهت حذف آنها گام برداشته‌ایم دیگر احیای مجدد تبصره‌ها با موارد جایگزین ضرورت ندارد.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به تبصره ۳۳ برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در این تبصره دانش آموختگان زیر ۲۹ سال از شمول قانون کار و تامین اجتماعی خارج شدند در حالی که بیشترین جمعیت ما از نظر هرم سنی در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال قرار دارند و بهترین سن بهره‌وری کار و مولّدترین نیروهای کار نیز در این رده هستند لذا می‌توان به دلیل گنجاندن افراد زیر ۲۹ سال در این تبصره پی برد.

وی در پایان افزود:در صورت اصرار دولت به گنجاندن تبصره‌های جایگزین، این کار باید با نظر شرکای اجتماعی صورت گیرد تا واکنش مجدد جامعه کارگری را به دنبال نداشته باشد.

 

ایسنا

    نظرات