برنامه‌ مدیریت جامع ۴ تالاب کشور نهایی شد

برنامه‌ مدیریت جامع ۴ تالاب کشور نهایی شد

http://www.bananews.ir/مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از نهایی‌سازی و مصوب شدن برنامه‌های مدیریت جامع چهار تالاب کشور در آستانه ۱۳ بهمن و دوم فوریه، مصادف با روز جهانی تالاب‌ها خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محسن سلیمانی اظهار کرد: برنامه مدیریت جامع چهار تالاب زریوار، حله بوشهر، چغاخور و مجموعه تالاب‌های بین‌المللی هامون نهایی شده و برخی از آنها نیز توسط شورای برنامه‌ریزی استان‌ها تصویب و در انتظار ابلاغ استانداران برای اجرا به دستگاه‌های استانی قرار دارند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به این که فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع هفت سایت تالابی که از سال گذشته آغاز شده در حال نهایی شدن است، گفت : با همکاری و مشارکت جوامع محلی و دستگاه‌های استانی و حمایت و پشتیبانی مجموعه استانداری در استان‌ها، برنامه مدیریت جامع تالاب‌ها در مجموعه نشست‌ها و کارگاه‌های فنی و مشورتی تدوین و پس از کار تخصصی و تبدیل خروجی‌های کارگاه به کتاب برنامه برای تصویب به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها تقدیم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه مدیریت چهار سایت تالابی زریوار، حله بوشهر، چغاخور و مجموعه تالاب‌های بین‌المللی هامون نهایی شده و از مجموع آنها برنامه مدیریت زریوار و حله در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها نیز مصوب شده است.

محسن سلیمانی روزبهانی تصریح کرد: برنامه مدیریت تالاب‌های هامون نیز به استانداری استان سیستان و بلوچستان تقدیم شده که امیدواریم به زودی در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و مصوب شده و برای اجرا به دستگاه‌های استانی ابلاغ شود.

براساس گزارش پام، سلیمانی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن برنامه‌ها در استان‌ها شاهد تغییرات چشم‌گیر در مدیریت و حفاظت تالاب‌ها خواهیم بود به طوری که تمامی ذینفعان برای حفاظت و احیای تالاب‌ها کمک خواهند کرد.

 

ایسنا

    نظرات