۱ میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده است

۱ میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده است

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح ۷۷۰۴ واحد مسکن مهر استان که در خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: اگر جانمایی صحیحی برای مسکن مهر در لرستان انجام می‌شد امروز شاهد وضعیت بهتر این پروژه‌ها بودیم و دیگر نیاز نبود اضافه‌کاری شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تاکید دارند در سال ۱۳۹۵ پروژه‌های مسکن مهر در کشور به اتمام برسد، افزود: مردم منتظرند و حق دارند ما نیز موظفیم همه تلاش خود را برای اتمام تکمیل و تحویل این پروژه‌ها به مردم به کار گیریم که قطعاً با همکاری همه دستگاه‌های متولی به این هدف خواهیم رسید.

مهرآبادی با بیان اینکه در کشور عملیات احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر را آغاز کردیم که تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد به پایان رسیده است، اظهار کرد: ۳۵۰ هزار واحد دیگر باقی مانده که ۲۰۵ هزار در مرحله نازک‌کاری و ۹۵ هزار در مرحله سفت‌کاری است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تأکید بر اینکه ۳۵۰ هزار واحد را باید در شهریور ۹۵ به اتمام برسانیم، تصریح کرد: در برخی استان‌ها و شهرها به‌ویژه شهر جدید پردیس در تهران عملیات احداث مسکن مهر دیر آغاز شده و عوارض خاصی دارد و شاید نتوانیم تا پایان ۹۵ آن را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در دولت یازدهم ۶ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده که تا پایان امسال به بالغ بر ۷ هزار واحد می‌رسد و این در حالیست که در دولت نهم و دهم ۱۰۱۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مهرآبادی با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد فروش اقساط شهری انجام و بیش از ۵۴ درصد اسناد در روستاها انجام شده است، تصریح کرد: دولت زمین و وام ارزان قیمت در اختیار مردم قرار داد تا آنها با یک دوم هزینه‌های عوارض ساخت، صاحب‌خانه شوند.

وی گفت: به دلیل مسائلی همچون تحریم و رکود اقتصادی دولت حتی یک لحظه پروژه مسکن مهر را تعطیل نکرده است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه در ۲۷ سال‌گذشته تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن ساخته، افزود: این در حالیست که خود مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده است.

وی بیان کرد: افزایش سقف وام ضروری از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان و افزایش بازپرداخت اقساط از ۱۵ به ۲۰ سال در مصوبه شورای پول و اعتبار از کارهایی است که در دولت یازدهم رخ داده اما متأسفانه به دلیل افزایش هزینه مصالح ساختمانی و حمل و نقل قیمت‌ها بالا رفت و نتوانستیم به اهدف خود برسیم.

مهرآبادی تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر دولت یازدهم هر فرد با ۲۵ میلیون تومان تسهیلات و ۲۳ میلیون تومان آورده صاحب یک واحد ۱۲۰ متری شده است.

وی گفت: امروز در کل کشور بنیاد مسکن لرستان توانست پرونده مسکن مهر را ببندد.

 

ایسنا

    نظرات