حریق جنگلی، عامل افزایش آلودگی اُزون در شهرها

حریق جنگلی، عامل افزایش آلودگی اُزون در شهرها

http://www.bananews.ir/کارشناسان تاکید کردند که دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی، حجم آلودگی اُزون در مناطق شهری را افزایش می‌دهد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir کارشناسان دانشگاه دولتی ایالت کلرادو اطلاعات جمع‌آوری شده طی ۱۰ سال در مراکز کنترل کیفیت هوا در سراسر آمریکا را بررسی کرده و دریافتند که در مناطق مطالعه شده سطح گاز اُزون در روزهایی که دود ناشی از آتش‌سوزی جنگلی در هوا وجود داشته نسبت به روزهای دیگر بالاتر بوده است.

«امیلی فیشر» یکی از کارشناسان این مطالعه با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های جنگلی عامل افزایش سطح گاز اُزون در شهرها است، اظهار داشت: آن چه مشاهده شده دور از انتظار بود زیرا بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در نزدیکی شهرها رخ نمی‌دهد در حالی که سطح آلودگی اُزون در مناطق شهری بیش از مناطق روستایی است.

به گفته کارشناسان، دود ناشی از آتش سوزی‌ها با مواد آلاینده در هوای شهرها ترکیب شده و گاز اُزون تولید می‌کند. آلودگی ناشی از گاز اُزون به ریه‌ها آسیب وارد می‌کند و بزرگترین تهدید برای افراد جوان، افراد مسن و مبتلایان به آسم است. همچنین این گاز می‌تواند اثرات مخربی بر محصولات کشاورزی و اکوسیستم‌ها داشته باشد.

به گزارش هلث دی نیوز، تغییرات آب و هوایی با افزایش شدت و تعداد آتش سوزی‌های جنگلی ارتباط دارد.

 

ایسنا

    نظرات