۳۵ درصد جمعیت لرستان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

۳۵ درصد جمعیت لرستان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

http://www.bananews.ir/استاندار لرستان گفت: احیاء بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی توسط مردم انجام شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده استان با بیان اینکه دولت به خاطر اینکه بافت و سکونتگاه‌های غیررسمی معضلاتی را در جامعه ایجاد می‌کند، ستاد ملی بازآفرینی را تشکیل داده است، اظهار کرد: در این راستا ستاد بازآفرینی باید شرایط مناسبی برای آسایش و آرامش مردم فراهم کنند.

وی ادامه داد: اینکه دولت بیاید متولی بافت‌های فرسوده شود تا آنها را احیاء کند امکان ندارد، بلکه باید این کار توسط مردم انجام شود و زمانی آنها برای انجام رغبت می‌کنند که توجیه اقتصادی داشته باشد.

استاندار لرستان تصریح کرد: چنانچه ضوابط سخت‌گیرانه باشد نه تنها بافت‌ها احیاء نمی‌شوند، بلکه روز به روز به درصد آنها اضافه می‌شود.

بازوند تصریح کرد: شورای اسلامی هر شهر باید اوایل هر سال اعلام کند که ۱۰۰ درصد عوارض و صدور پروانه را تخفیف می‌دهیم تا سرمایه‌گذار ترغیب و همچنین بانک‌ها تسهیلات ۷ درصدی برای احیاء بافت‌های فرسوده تخصیص دهند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: ۲۷ بهمن جاری فرصت خوبی است که از وزارت راه و شهرسازی امتیازهایی برای ۲۰۱۷ هکتار از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان از ستاد بازآفرینی بگیریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی روی توانمندسازی‌های بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی مانور دهد، افزود: با توجه به اینکه ۲۵۱ هکتار بافت فرسوده در خرم‌آباد وجود دارد، فکر نمی‌کنم شهرداری سالی یک درصد هم از آنها را احیا کرده باشد.

استاندار گفت: باید مسکن مهر به جای اینکه در گوشه کنار شهرها ساخته شود، در بافت‌های فرسوده احداث می‌شد.

 

ایسنا

    نظرات