ژاپن جدیدترین گلوله ریلی خود را راه اندازی کرد

ژاپن جدیدترین گلوله ریلی خود را راه اندازی کرد

www.BanaNews.irجدیدترین قطار گلوله‌ای ژاپن با نام هایابوسا با ثبت رکورد سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت که امکاناتی در حد پروازهای هوایی را ارائه می‌دهد، شروع به کار کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شبکه خطوط ریلی مدرن شینکانسن ژاپن از دهه ۱۹۶۰ شروع به ساخت کرد. شبکه ای که تمام این کشور جزیره ای را پوشش داده و هم اکنون امیدوار است تا تکنولوژی خود را به کشورهای خارجی از جمله آمریکا بفروشد.

جدیدترین قطار این خطوط روزانه ۲ سفر را میان توکیو و آئوموری انجام خواهد داد. آئوموری منطقه ای زیبا در شمال منطقه هونشو است که تا کنون از حضور این قطارها محروم بود. این قطار همچنین توقفی را نیز در سندائی شهری میان توکیو و آئوموری خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه مراسم افتتاح قطار به دلیل هجوم بیش از حد مسافران و خبرنگاران و افتادن یکی از مسافران از سکوی سوار شدن به قطار با ۷ دقیقه تأخیر آغاز شد.

قطار سبزی و نقره ای سری E5 هایابوسا با سرعتی تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مسافت ۶۷۵ کیلومتری بین این دو شهر را در ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه طی خواهد کرد. از سال آینده حداکثر سرعت این قطار به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید تا سریعترین قطار ژاپن لقب بگیرد.

افرادی که حاضر باشند هزینه ۳۲۰ دلاری بلیط تک سفره این قطار را پرداخت کنند می توانند از راحتی موجود در پیشرفته ترین خودروها و پذیرایی با نوشیدنی و غذا در صندلیهای بزرگ چرمی و روی قالیچه های زیبا لذت ببرند.

یکی از تبلیغات مهم شرکت راه انداز این قطار تبلیغ برای شهر آئوموری به عنوان یک مقصد توریستی با مناظری زیبا، غذایهای دریایی و برف زمستانی بوده است.

قطارهای فوق سریع ژاپن به گزینه نخست بسیاری مسافران در این کشور تبدیل شده اند که آنها را به هواپیما یا سفرهای جاده ای ترجیح می دهند. نخستین قطار خطوط شینکانسن در المپیک ۱۹۶۴ توکیو به راه افتاد.

با کاهش جمعیت و تقاضای داخلی در ژاپن هم اکنون مقامهای این کشور قصد فروش این تکنولوژی به کشورهای دیگر را دارند و در این راه هم اکنون مذاکراتی با کشورهای تایوان، برزیل و ویتنام انجام داده اند که البته رقبایی مانند چین، فرانسه و آلمان را هم در کنار خود می بینند.

قطارهای ژاپن به رغم اینکه در منطقه ای زلزله خیز در حال حرکت هستند اما ایمنی بسیار بالایی دارند و تا کنون هیچ مسافری در اثر خروج قطار از خط یا تصادف در خطوط شینکانسن جان خود را از دست نداده است. اگرچه مواردی از خودکشی با پریدن جلوی قطار بوده است.

ژاپن همچنین قطارهای الکترومغناطیسی را آزمایش کرده که در سال ۲۰۰۳ در حرکتی آزمایشی به نزدیکی کوه فوجی در غرب توکیو به سرعت ۵۸۱ کیلومتر در ساعت رسید. این قطار قرار است تا سال ۲۰۲۷ بین توکیو و شهر ناگویا شروع به کار کند.

 

 

    نظرات