ساخت و تکمیل زیربناهای حمل و نقل باید توسط بهره‌برداران انجام شود

ساخت و تکمیل زیربناهای حمل و نقل باید توسط بهره‌برداران انجام شود

www.BanaNews.irسرپرست وزارت راه و ترابری اعلام کرد: اولویت ساخت و تکمیل زیربناهای حمل و نقل باید براساس میزان تردد‌ها، تقاضاها و و رفع گلوگاه‌ها توسط بهره‌برداران انجام شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس رضا پیل پایه که در مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور سخن می‌گفت، با تشکر و قدردانی از مدیران سابق این شرکت به ویژه مهندس رهنما بیان کرد: خدمات وزارت راه و ترابری در سراسر کشور بسیار متنوع و گسترده است و یکی از زیرمجموعه‌های وسیع آن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است.

وی با یادآوری خاطره شهدای وزارت راه و ترابری از جمله شهیدان بهرامی، کلانتری، دادمان و دیگر شهدا اظهار کرد: در وزارت راه و ترابری مردان بزرگی فعالیت داشته و دارند که با همدلی و همراهی آنها می‌توان ضعفها را شناسایی و آنها را رفع کرد. پس نخستین گام همراهی و همدلی تمامی کارکنان و مدیران به ویژه در شرکت ساخت است.

پیل پایه بیان کرد: توزیع درست منابع از مهمترین دغدغه‌های وزارت راه و ترابری است زیراکه منابع محدود و کارهای اجرایی و پروژه‌ها گسترده است پس باید بر اساس اولویت‌بندی‌ها به تخصیص منابع مبادرت کرد.

وی ادامه داد: برنامه دقیقی برای نشان دادن اولویت‌ پروژه‌ها باید تدوین که در آن سهم موجود هر بخش و سهم توسعه‌ای شقوق حمل و نقل مشخص شود تا بر اساس آن اقدام به توزیع منابع و تکمیل پروژه‌ها کنیم.

قائم مقام وزارت راه و ترابری تاکید کرد: وظیفه شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل بر اساس برنامه اعلامی است و نباید اولویت‌های ساخت را خود مشخص، بلکه بخش بهره‌بردار باید اولویت‌های ساخت را تعیین کند.

وی افزود: رسیدگی به صورت وضعیت‌ها باید دقیق و صحیح انجام شود و توزیع اعتبارات تخصیصی باید متناسب با مطالبات صورت گیرد.

پیل پایه با تشکر از خدمات مهندس مسعود رهنما ـ‌ مدیرعامل سابق شرکت ساخت و توسعه به معرفی مهندس احمد صادقی مدیرعامل جدید این شرکت پرداخت و گفت: مهندس احد صادقی از سال ۱۳۶۰ با حضور در قرارگاه قدس در وزارت راه و ترابری فعالیت داشته‌اند و این فعالیت با حضور در راه و ترابری استان هرمزگان و دیگر قسمت‌ها ادامه داشته است.

همچنین در این مراسم مهندس رهنما اظهار کرد: بهترین هدیه شرکت ساخت به مدیر جدید، مجموعه مدیران توانمند و کارآمد است که توان اجرای تعهدات به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال را دارند.

وی توضیح داد: کمبود منابع از مهمترین مشکلات شرکت ساخت است که در این مسیر مذاکرات مختلفی را برای جذب سرمایه‌گذاران از جمله چینی‌ها انجام شده است.

رهنما دیگر منابع پیگیری شده برای تامین اعتبار انجام پروژه‌های شرکت ساخت را فروش سهام کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی برشمرد.

همچنین در این مراسم مهندس احمد صادقی ـ معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: از سال ۶۰ تا ۱۳۸۴ با وزارت راه و ترابری همکاری داشته‌ام و در این مجموعه ظرفیت‌های کارشناسی و مدیران توانمندی وجود دارد که باید از تمام این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بایستی در شرکت ساخت برنامه و نقشه راه برای اولویت‌بندی ساخت و تخصیص منابع به پروژه‌ها تدوین شود.

صادقی تاکید کرد: سازمان راهداری و شرکت راه‌آهن باید اولویت‌های ساخت زیربناها در این حوزه‌ها را مشخص کنند تا بتوانیم با منابع محدود بهره‌وری حداکثری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: منابع وزارت راه و ترابری در قبال مسوولیت‌ها و تعهداتش بسیار محدود است؛ پس استفاده بهینه از امکانات و اعتبارات اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

معاون وزیر راه و ترابری تصریح کرد: توجه به کیفیت اجرای پروژه‌ها، قیمت تمام شده، طراحی مناسب و صداقت و درستی مجموعه همکاران از موارد مهم و مورد توجه است.

وی در پایان تاکید کرد: معتقدم با توکل بر خدا، استفاده از نیروهای کارآمد، طراحی و تدوین نقشه راه می‌توان از این اعتبارات اندک به صورت بهینه استفاده کرد.

در این مراسم مدیران سابق شرکت ساخت و توسعه از جمله مهندس افشار، مهندس برزگر و مهندس مجیدی رهنمودهای خود را ارائه کردند.

 

 

    نظرات