تخلیه مناطق روستاهای سیل زده دزفول/ به زیر آب رفتن منطقه علی کله

تخلیه مناطق روستاهای سیل زده دزفول/ به زیر آب رفتن منطقه علی کله

http://www.bananews.ir/‌فرماندار دزفول با اشاره به آبگرفتگی جاده زاویه دزفول از تخلیه جمعیت مناطق تحت تاثیر سیل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ ‌حبیب آصفی اظهار کرد: بارندگی‌های شدیدی که در استان‌های همجوار طی شبانه روز گذشته رخ داد و ورود حجم بالای آب به حوضه آبریز سد دز و پر شدن آن موجب شد که سد دز بازگشایی شود و به صورت مهندسی شده آب هدایت شود.

‌وی ادامه داد: سیل و حجم آبی که وارد رودخانه دز شده در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و طبیعی است که شرایط غیرعادی ایجاد شود.

آصفی بیان کرد: افزایش دبی رودخانه دز موجب به زیر آب رفتن بوستان ساحلی علی کله و برخی مناطق و روستاها در دزفول شده و قسمتی از پل شناور دزفول نیز به دلیل افزایش دبی رودخانه تخریب شده است

‌وی با بیان این که میزان افزایش دبی رودخانه دز اکنون حدود ۴۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه است، گفت: تمامی مسئولان از جمله سازمان های مرتبط با سد دز و نیروهای امدادی و انتظامی در دزفول به حال آماده باش هستند و امدادرسانی به مناطق متاثر از سیلاب در حال انجام است.

فرماندار دزفول با اشاره به جاری شدن سیل در جاده زاویه دزفول به دلیل عبور حجم آبی به عرض ۱۰۰ متر در جاده، اظهار کرد: مردم منطقه زاویه، بن جعفر، علی کله، عباس آباد و زاویه و منطقه مجاور پل چهارم دزفول با مشکل مواجه شده‌اند که با کمک ارتش و هلال احمر جا به جا می‌شوند.

 

ایسنا

    نظرات