حریق در ۱۱٫۲ هکتار از جنگل‌های کرمان در سال جاری

حریق در ۱۱٫۲ هکتار از جنگل‌های کرمان در سال جاری

http://www.bananews.ir/مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: در سال جاری تاکنون در ۱۱٫۲ هکتار از جنگل‌های استان کرمان آتش‌سوزی رخ داده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ "مهدی رجبی‌زاده" با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال جاری تاکنون در ۱۱٫۲ هکتار از جنگل‌های استان کرمان در شهرستانهای بم، بافت، سیرجان و کرمان آتش سوزی رخ داده است.

وی با بیان این‌که بیشتر آتش سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبور به وقوع پیوسته است، افزود: آتش سوزی اخیر در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سیرجان در وسعت ۴ هکتار بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان از تشکیل ۴۴ تشکل مردمی در استان خبر داد و گفت: این تشکل‌ها بیش از ۶۰۰ نفر عضو دارند که با یگان حفاظت ما ارتباط مستقیم دارند و هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را گزارش می‌کنند.

رجبی‌زاده تصریح کرد: عامل ۹۰ درصد از آتش سوزی‌ها در جنگل‌های استان کرمان عامل انسانی است که از این تعداد، ۶۷ درصد مربوط به عوامل انسانی گردشگری است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۴۰ هکتار از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمان دچار حریق شدند که ۲۷۰ هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

 

ایسنا

    نظرات