واردات کمرشکن و دلسردی کارگران و کارفرمایان

واردات کمرشکن و دلسردی کارگران و کارفرمایان

http://www.bananews.ir/یک فعال کارگری اصلی‌ترین دلیل بالا بودن بیکاری در کشور را نبود روحیه کار و حجم بالای واردات کالا عنوان کرد و گفت: این مساله به دلسردی و ناامیدی نیروی کار و کارفرما منجر شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ عبدالله مختاری اظهار کرد: اگر دولتمردان به دنبال رشد اقتصادی، رونق بازار کار و تک رقمی کردن بیکاری هستند اولین مساله‌ای که باید به آن بها بدهند تولید داخلی و کاهش واردات بی رویه است.

وی گفت: واردات بی رویه کمر تولید را خم کرده و اشتغال جوانان را نشان رفته است بنابر این دولت باید به جای وارد کردن پی در پی کالای خارجی به کیفیت و کمیت تولید توجه کند.

این فعال کارگری نبود روحیه کار را یکی از علل پایین بودن کیفیت تولید دانست و تاکید کرد: یکی از تبعات واردات کالا و عدم توجه به تولیدملی، دلسردی نیروی کار و کارفرما است و در چنین شرایطی هر دو را به لحاظ سرمایه‌گذاری و اهمیت به کیفیت تولید بی‌انگیزه می‌کند.

به اعتقاد مختاری، واردات بی رویه اجناس خارجی چه از مبادی قانونی صورت گیرد چه از طریق قاچاق به کشور وارد شود ابتدا به تولید آسیب می‌زند و سپس امنیت شغلی کارگران را از بین می‌برد.

وی در پایان متذکر شد: روحیه کارآفرینی و ترویج فرهنگ کار باید از دولتمردان شروع شود تا مردم هم الگو بگیرند و بر اساس‌ آن عمل کنند.

 

ایسنا

    نظرات