کشورهای منطقه به وظیفه خود در مقابله با ریزگردها عمل کنند

کشورهای منطقه به وظیفه خود در مقابله با ریزگردها عمل کنند

http://www.bananews.ir/معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشورهای منطقه باید به وظیفه خود در قبال مقابله با ورود ریزگردها با توجه به تاثیر مخرب آن بر سلامت و محیط زیست عمل کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمعصومه ابتکار در نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: این موضوع راه حل کوتاه مدت و ضربتی ندارد و تنها با اقدامات و برنامه ریزی درازمدت ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای این مشکل مرتفع می‌شود.

وی با بیان این که دولت اقدامات موثری انجام داده است، یادآور شد: دولت مصوبه‌ای را در خصوص ارائه و انجام راهکارهای موثر در ارتباط با نحوه پیشگیری برای کاهش آسیب‌رسانی به مردم و شناسایی کانون‌های ایجاد ریزگرد و انجام عملیات‌های آبخیزداری مصوب کرده است.

ابتکار ادامه داد: در عرصه بین‌المللی و نیز مذاکره دو جانبه با عراق، اقدام‌هایی انجام و گام‌هایی برداشته شده است و مقرر شده که بغداد کانون‌های تاثیرگذار بر ایران را شناسایی و در زمان امنیت، آنها را تثبیت کند.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: با کشور ترکیه نیز درباره سدهای احداث شده در این کشور مذاکره صورت گرفته تا این کشور از آبگیری بیابان‌ها و اراضی عراق جلوگیری نکند.

وی گفت: وزارت امورخارجه گزارش‌های مرتبط با وضعیت ریزگردهای کشور را به سازمان ملل ارائه داده است تا با انجام تدابیر ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گامی موثر برای رفع این مشکل که ۱۸ استان را درگیر کرده است، برداشته شود.

 

ایسنا

    نظرات