تولیدکننده را به کارفرمای بدهکار تبدیل نکنیم

تولیدکننده را به کارفرمای بدهکار تبدیل نکنیم

http://www.bananews.ir/یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه برای کارگران بی معناست،تاکید کرد: سیاستهای بانکی کشور باید به گونه‌ای پیش برود که تولیدکنندگان به کارفرمای بدهکار تبدیل نشوند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علی اصلانی اظهار کرد: اگر امروز اعلام می شود که نرخ تورم کاهش یافته و تک رقمی شده است سفره کارگران هم باید اثرات تک رقمی شدن تورم را ببیند. کارگران به تورم نقطه به نقطه کاری ندارند آنها به این فکر می‌کنند که شیر دامدار را با چه قیمتی در سفره‌های خود لمس می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل کارفرمایان نداشتن قدرت خرید مردم است، اظهار کرد: هم اکنون جامعه کارگری ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و چنین جامعه بزرگی بهترین مصرف کننده تولیدات داخلی است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: کارخانه‌های کشور مشکل تولید ندارند بلکه مشکل فروش آنها را گرفتار کرده است و نگران انبار شدن محصولات و اجناس در انبارهایشان هستند طبعا در چنین شرایطی کارفرمایی که مدتهاست به دنبال گرفتن وام و تسهیلات بانکی بوده این پول را به جای تزریق به تولید به بازارهای دلالی، خرید و فروش ارز و ساختمان و مستغلات می برد.

به اعتقاد اصلانی وقتی تولیدکنندگان توان فروش اجناس خود را ندارند نمی‌توانند اقساط تسهیلات بانکی را هم بپردازند در نتیجه به کارفرمای بدهکار تبدیل می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ۶۰ درصد کارخانه‌های کشور دچار مشکل هستند، خاطرنشان کرد: دولت باید بر نحوه پرداخت تسهیلات بانکی نظارت کند تا این مبالغ صرف تولید و احیای شهرکهای صنعتی شود و از ساختمان سازی و برج سازی سر در نیاورد.

 

ایسنا

    نظرات