بهره‌برداری مشروط راه‌آهن قزوین-رشت در بهار آینده

بهره‌برداری مشروط راه‌آهن قزوین-رشت در بهار آینده

http://www.bananews.ir/معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی راه‌آهن قزوین-رشت از بهره‌برداری مشروط این پروژه در بهار آینده خبر داد و گفت:‌آذربایجان پیشنهاد تامین ۵۰۰ میلیون دلار فاینانس را برای این طرح داده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مسعود نصرآزادانی با بیان این‌که با وجود بی‌پولی، تمام کارگاه‌های راه‌آهن قزوین-رشت فعال است، اظهار کرد:‌ پیشرفت فیزیکی کار به گونه‌ای است که از ۲۲ کیلومتر تونل، حفاری ۲۰ کیلومتر و لاینیگ ۱۸ کیلومتر انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۸۷ درصدی زیرسازی ابنیه فنی این پروژه، بیان کرد: ۵۵ کیلومتر خط‌آهن مذکور ریل‌گذاری شده و ایستگاه‌های منجیل و رستم‌آباد، امامزاده هاشم و کوهین ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امکان بهره‌برداری از پروژه در بهار آینده به شرط تامین منابع مالی وجود دارد.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده ۷۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل این خط آهن نیاز است.

نصرآزادانی با اشاره به تامین سرمایه بخش خصوصی داخلی یا خارجی اظهار کرد: علاوه بر پیشنهاد کشورهای چین، ایتالیا و آلمان، آذربایجان نیز پیشنهاد تامین فاینانس ۵۰۰ میلیون دلاری خط‌آهن قزوین-رشت را داده که با این مبلغ پروژه ساخته می‌شود اما برای پرداخت هزینه تملک و کسورات قانونی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی نیاز است.

 نوبخت معاون رئیس‌جمهوری اسفندماه گذشته از بهره‌برداری راه‌آهن قزوین-رشت در دهه فجر امسال خبر داده بود. این پروژه بنا به اظهارات صاحب‌محمدی معاون سابق وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل وقت راه‌آهن قرار بود در شهریور ۹۲ به بهره‌برداری برسد.

 

تسنیم

    نظرات