گلایه مردم از پیشرفت فیزیکی مسکن مهر سقز/وعده جدید برای افتتاح

گلایه مردم از پیشرفت فیزیکی مسکن مهر سقز/وعده جدید برای افتتاح

http://www.bananews.ir/در حالی که دولت وعده داده است که تا پایان سال جاری پرونده مسکن مهر در کشور مختومه می شود، که متقاضیان این بخش در شهرستان سقز از میزان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر کوهدشت در سقز گلایه دارند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir دولت تدبیر و امید وعده داده است که پرونده مسکن مهر در کل کشور را تا پایان سال جاری مختومه می کند، این در حالی است که در بعضی از شهرها و استانها وضعیت پروژه های مسکن مهر مناسب نبوده و میزان پیشرفت فیزیکی آنها نیز حداقلی است.

هر چند که در بعضی از شهرستان های استان کردستان میزان پیشرفت پروژه های مسکن مهر مناسب و تا حدودی بر اساس برنامه زمانبندی دنبال می شود، ولی وضعیت شماری از پروژه ها مناسب نیست و روند احداث و بهره برداری از آنها با کندی قابل ملاحظه ای دنبال می شود.

پروژه مسکن مهر کوهدشت در شهر سقز با بیش از ۸۰۰ واحد یکی از پروژه‌هایی مهم مسکن مهر در استان کردستان است که با گذشت چندین سال از آغاز ساخت هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است و متقاضیان از این مساله گلایه‌مند هستند.

یکی از متقاضیان این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات پیش روی مسکن مهر کوهدشت سقز عنوان کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری های زیاد همچنان وضعیت این پروژه مشخص نیست و ما هر بار برای ادامه کار با یک مشکل تازه مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه در حوزه دریافت خدمات از جمله آب، برق، گاز و تلفن مشکلاتی موجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر نیز بعضی از متقاضیان این پروژه با بانک ها دچار مشکل شده و وضعیت تقیط تسهیلات مشخص نشده است.

این متقاضی مسکن مهر در شهرستان سقز بیان کرد: در حالی که چندین سال است که ما برای خانه دار شدن سرمایه گذاری کرده ایم ولی روند طولانی مدت احداث و بهره برداری از آن مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی ضمن درخواست از مدیران و مسئولان برای تسریع در روند احداث و بهره برداری از این پروژه در شهرستان سقز، اظهار داشت: انتظار می رود که متولیان و مسئولان امر هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدام کرده و زمینه برای بهره برداری از آن فراهم شود.

همزمان با افزایش گلایه های مردم برای بهره برداری از این پروژه در شهرستان سقز، مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان چندی قبل از این پروژه بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند امور آن قرار گرفت.

در جریان بازدید مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان از پروژه مسکن مهر کوهدشت سقز، بر تسریع در زمان بهره برداری این پروژه تاکید شده و پیمانکار متعهد شد که فعالیت های مختلف برای بهره برداری هر چه سریعتر از این پروژه را در دستور کار قرار دهد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سقز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر کوهدشت این شهرستان، عنوان کرد: پروژه احداث واحدهای مسکن مهر کوهدشت سقز با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در تمامی بخش ها در دست اجراست.

عمر محمدکریمی با اشاره مشخضات کلی این پروژه مسکن مهر در شهرستان سقز، عنوان کرد: پروژه مسکن مهر کوهدشت ۸۴۸ واحدی بوده و به لحاظ تعداد واحد و حجم پروژه، دومین پروژه احداث مسکن در سقز است و این مسأله اهمیت آن را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای تسریع در بهره برداری از پروژه مسکن مهر کوهدشت سقز، ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ واحد بصورت کامل از امکانات برخوردار بوده و خانواده ها در آن مستقر شده اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سقز به وضعیت سایر واحدهای این پروژه اشاره کرد و گفت: ۳۵۲ واحد نیز دارای انشعابات آب، برق و گاز هستند و ۱۹۲ واحد دیگر نیز در نوبت بررسی برای وصل انشعاب گاز می باشند.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت و تقسیط تسهیلات افراد متقاضی در این پروژه، گفت: ۳۲۰ نفر جهت تشکیل پرونده و مراحل قسط بندی به بانک معرفی شده اند که تاکنون ۲۳۰ نفر دفترچه تقسیط تسهیلا خود را دریافت کرده اند و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

کریمی با اشاره به بازدید اخیر مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پروژه های مسکن مهر سقز یادآور شد: در این بازدید مدیرکل بر تسریع در انجام کار و عمل پیمانکار به تعهدات تاکید نموده و براین اساس قرار است تا اوایل پاییز ۹۵ کلیه واحدهای مسکن مهر سقز تحویل متقاضیان شود

وی گفت: انتظار می رود که قبل از پایان سال جاری این پروژه ها به بهره‌برداری رسیده و با تحویل آن به متقاضیان سقزی که عموماً از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر هستند صاحب خانه شوند.

در حالی که مسئولان و مدیران مسکن مهر بار دیگر وعده پایان سال جاری را برای بهره برداری از این پروژه عنوان می کنند که قرار بود حداقل پروژه مسکن مهر کوهدشت سقز سه سال قبل به بهره برداری می رسید.

تسریع در بهره برداری از پروژه های مسکن مهر با توجه به سرمایه گذاری اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن در آن یکی از ضرورت های مهم است و حال بعد از گذشت یک دهه همچنان وضعیت شماری از این پروژه مشخص نبوده و مردم چشم انتظار وعده های جدید مسئولان و مدیران هستند.

 

مهر

    نظرات