غبار محلی تا سه‌شنبه میهمان استان مرکزی‌

غبار محلی تا سه‌شنبه میهمان استان مرکزی‌

http://www.bananews.ir/آسمان شهرستان‌های استان مرکزی تا سه‌شنبه هفته جاری همراه با غبار محلی خواهد بود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ ‌مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اینکه طی هفته جاری آسمان همه نقاط استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در بعد از ظهرها شاهد افزایش ابر در نقاط مختلف استان باشیم.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر و تا سه‌شنبه هفته جاری آسمان شهرهای اراک، شازند و ساوه همراه با غبار محلی خواهند بود، افزود: همه نقاط استان به غیر از شهرستان‌های آشتیان، تفرش، خمین و محلات تا میانه هفته آسمانی همراه با گرد و غبار خواهند داشت.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی دمای هوای اراک طی ۲۴ ساعت آینده را ۳۸ درجه بالای صفر عنوان کرد که در خنک‌ترین ساعات به ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید و گفت: ساوه با حداکثر دمای ۴۱ درجه بالای صفر بیشترین دمای استان را طی ۲۴ ساعت آینده به خود اختصاص خواهد داد.

وی با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان به کشاورزان توصیه کرد که عملیات برداشت گندم را با سرعت بیشتری ادامه دهند و در این بین بر کار کمباین‌ها به منظور جلوگیری از ریزش نظارت داشته باشند.

ذوالفقاری اضافه کرد: لازم است که کشاورزان مبارزه جدی با کنه‌های نباتی در محصولات زراعی و باغی به ویژه لوبیا و سیب‌زمینی و مبارزه و کنترل آفات ذرت و علف‌های هرز باریک‌برگ و پهن‌برگ را دنبال کنند.

 

ایسنا

    نظرات