بهترین راهکار تأمین آب شهر قزوین پیگیری سهمیه از سد طالقان

بهترین راهکار تأمین آب شهر قزوین پیگیری سهمیه از سد طالقان

http://www.bananews.ir/فرماندار قزوین تأکید کرد: بهترین راه برای تأمین آب مطمئن و سالم شهر قزوین پیگیری سهمیه اختصاصی آب از سد طالقان است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سید علی موسوی فرماندار قزوین در دومین جلسه شورای اداری شهرستان قزوین در سال‌جاری با اشاره به درخواست تخصیص اعتبارات استان به شهرستان قزوین اظهار کرد: رفع محرومیت از روستاها و مناطق کمتر توسعه‌ یافته از برنامه‌های کاری و اولویت‌دار دولت یازدهم است که تلاش داریم در تخصیص بودجه این رسالت دولت را عملی کنیم.

وی با اشاره به تشکیل شورای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان طی هفته آینده، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را ارائه دهند، البته مثل سال‌های گذشته اولویت نخست با آب شرب و کشاورزی شهرستان است.

موسوی تأکید کرد: بهترین راه برای تأمین آب مطمئن و سالم شهر ۴۵۰ هزارنفری قزوین به‌اضافه ۱۰۰ هزار نفر دانشجو و ۴۰ هزار افغان‌ها مجاز و غیرمجاز و کوریدور بودن قزوین برای استان و کشور، مجوز ۵۰ میلیون مترمکعبی است که برای استفاده قزوین از سد طالقان داده‌شده است که باید به‌طورجدی پیگیری شود.

فرماندار قزوین تصریح کرد: نسبت به سال گذشته در اعتبارات ۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم که سال گذشته حدود ۳۳ میلیارد تومان اعتبار شهرستان قزوین بود که ما درخواست بازنگری در فاکتورهای اختصاص بودجه را به شورای برنامه‌ریزی استان اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شهرستان قزوین ۵۰ درصد ظرفیت جمعیتی و جغرافیای استان را در بردارد و از نظر محرومیت هم بخش طارم سفلی جزو بخش‌های کمتر توسعه‌یافته استان است و بخش‌های الموت شرقی و غربی نیز نیازمند زیرساخت‌های مهم و ضروری هستند.

این مسئول با بیان اینکه خواستار تخصیص عادلانه اعتبارت هستیم، گفت: فکر می‌کنم باید بیش از ۳۰ درصد از اعتبارات استان برای شهرستان قزوین با توجه به ظرفیت ۵۰ درصدی استان و دارا بودن فاکتورهای ذکرشده اختصاص یابد.

فرماندار قزوین با اشاره به خرید تضمینی گندم شهرستان، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار تن سهمیه خرید گندم شهرستان قزوین بوده که ۵۲ هزار تن گندم تضمینی توسط دولت در شهرستان خریداری‌شده است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

موسوی افزود: قیمتی که دولت برای خرید تضمینی گندم اعلام کرده هزار و ۲۷۰ تومان است که قیمت جهانی گندم ۹۰۰ تومان است و دولت برای حمایت از کشاورزان باقیمت بالاتری خریداری می‌کند، اما تأکید می‌کنیم در پرداخت پول کشاورزان تسریع شود تا به مخارج خود برسند.

وی با اشاره به اوقات فراغت در تابستان، تأکید کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی مانند ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم امکانات لازم را در اختیار جوانان قرار دهند تا تفریحات سالمی داشته باشند و به مسیرهای انحرافی نروند، چراکه ما در برابر آن‌ها مسئول هستیم.

فرماندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه هفته دولت را در شهریورماه پیش رو داریم از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم، پروژه‌های قابل‌ افتتاح خود را برای این ایام ساماندهی و آماده کنند.

وی به نظارت بر اماکن عمومی عرضه کالا و خدمات مانند رستوران‌ها و اماکن گردشگری تأکید کرد و گفت: با توجه به تعطیلات تابستانی و حضور گردشگران در استان باید به این موضوع توجه کرد، چراکه درآمد حاصل از گردشگری پایدار و اصولی خواهد بود.

موسوی با اشاره به اجلاس جاده ابریشم افزود: باید محیط شهر برای حضور مهمانان خارجی آراسته شود و مسائلی مانند تکدی‌گری اتباع خارجی ساماندهی و جمع‌آوری شوند و توانمندی‌های استان در سطح ملی و جهانی معرفی شود.

فرماندار قزوین در پایان با توجه به گرمای شدید هوا از منابع طبیعی، شوراهای اسلامی و مردم روستاها درخواست کرد: نسبت به جلوگیری از آتش‌سوزی علفزارها دقت کنند.

 

ایسنا

    نظرات