فاز ۳ پردیس آماده افتتاح شد

فاز ۳ پردیس آماده افتتاح شد

http://www.bananews.ir/به دنبال افتتاح ۴۵۵۰ واحد فاز ۱۱ پردیس قرار است در هفته دولت تمام واحدهای فاز ۳ نیز گشایش یابد.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir پس از افتتاح رسمی ۴۵۵۰ واحد مسکن مهر پردیس واقع در فاز ۱۱ که سه بار به دلیل آماده نبودن آب این منطقه با لغو افتتاح مواجه و سرانجام در چهارمین تلاش در روز ۲۸ تیرماه گشایش یافت، قرار است در هفته دولت (هفته نخست شهریورماه)، بهره برداری از تمام واحدهای فاز ۳ مسکن مهر پردیس در مراسمی اعلام شود.

کل مساکن مهر پردیس ۸۳ هزار واحد است که به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در آینده نزدیک ۳۳ هزار واحد آماده می شود.

مسکن مهر پردیس که به ادعای مدیرعامل شهرهای جدید از جمله سایت هایی است که بالاترین ارزش افزوده را در بین شهرهای جدید دارد، از زمان شروع احداث با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد. موقعیت صعب العبور منطقه، نبود آب کافی و اضافه شدن ۳۲۰ هزار نفر به جمعیت ۱۸۰ هزار نفری که از ابتدا برای این شهر پیش بینی شده بود، پردیس را در تونل طولانی مشکلات گرفتار کرده بود؛ مشکلاتی که مهر دولت قبل بر پای آن خودنمایی می کند و حتی گفته می شود که آن دولت از آورده متقاضیان برای ساخت تونل استفاده کرده است.

مکان سنجی نامناسب این منطقه برای اسکان جمعیت ۵۰۰ هزار نفری باعث شد تا محسن نریمان مدیرعامل شهرهای جدید که از مهرماه ۱۳۹۲ جانشین محمد مهدی رستمیان از دولت قبل شده است در مورد پردیس بگوید اگر به جای پردیس در بافت فرسوده تهران ساخت و ساز می کردند هزینه ها بسیار کمتر می شد.

با این حال پردیس هم اکنون پس از عبور از مشکلات متعدد ساخت انشعابات، راه، تونل و بسیاری از خدمات زیربنایی و روبنایی، در حال حاضر در مسیری هموار قرار گرفته و بنا به وعده مسوولان مسکن مهر، تمام واحدهای پردیس تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

مدیرعامل شهرهای جدید در جریان افتتاح محله ایرانشهر پردیس گفت: در پردیس تلاش می کنیم همه مشکلات را حل کنیم. در آینده ارزش افزوده این شهر به دلیل خدمات زیر نبایی وروبنایی بالا می رود. همین نیروی انتظامی یا پایگاه بسیج برای این محله ارزش افروده است، چرا که با حضور این عزیران مردم احساس امنیت و آرامش می کنند.

همچنین حیدری فرماندار پردیس خاطر نشان کرد: حدود یک سال واگذاری مسکن مهر در پردیس قفل شده بود ولی الان رویکرد عوض شده است. این دولت مجبور بود با همان شیوه ای که چندان مطالعه ای روی آن نشده بود مسکن مهر را ادامه دهد اما این روش که ابتدا واحد را بدهیم و بعد با مشخص شدن مشکلات و رفع آنها افتتاح کنیم شروع شده است.

وی با اشاره به تونل سلام گفت: ۲ تونل در شهر جدید پردیس ایجاد شده که آن را با تونل های آزادراه مقایسه کنیم تا تفاوت را ببینیم. تلاش شده است کار درست انجام شود و به قیمت اینکه همه چیز به نام ما تمام شود نخواستند پروژه ها را تحویل دهند.

روز ۲۸ تیرماه ۴۵۵۰ واحد مسکونی محله ایرانشهر، مسجد، کلانتری، واحد تجاری، خط انتقال آب به طول ۴ کیلو متر، ‌مخزن آب ۱۰ هزار متر مکعبی و خط انتقال برق ۲۰ کیلو وات به طول ۸ کیلومتر با حضور نریمان مدیر عمل شهرهای جدید و جمعی از مقام های محلی در شهر جدید پردیس افتتاح شد.

 

ایسنا

    نظرات