قول وزارت نیرو برای حل مشکل آب شرب دشت عباس

قول وزارت نیرو برای حل مشکل آب شرب دشت عباس

http://www.bananews.ir/نماینده مردم آبدانان، دهلران، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل کم ‌آبی روستاهای دشت‌عباس تا پایان شهریور امسال خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ «شادمهر کاظم‌زاده» در بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی شهرستان دهلران از جمله جاده «چم‌سرخ» از نزدیک با مردم بخش «زرین‌آباد» و «دشت‌عباس» دیدار و در جریان مسائل و مشکلات اهالی این مناطق قرار گرفت.

وی هدف از این بازدید را بررسی و پیگیری مشکلات و مسائل مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به فصل گرما و دمای بالای هوا در شهرستان دهلران، یکی از مطالبات مردم منطقه دشت‌عباس بحث کمبود آب شرب آشامیدنی است.

نماینده مردم آبدانان، دهلران، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده از سوی آبفای روستایی استان به دلیل محدود بودن منابع آبی در منطقه حل مشکل کمبود آب روستاهای سادات دانشگر و عین‌صوله از طریق یکی از چاه‌های موجود در منطقه که متعلق به یکی از ادارات دولتی استان است، تأمین خواهد شد.

کاظم‌زاده با بیان اینکه عمده دلیل مشکل کم‌آبی برخی روستاهای دشت‌عباس پوسیدگی و فرسودگی و همچنین قدیمی بودن خط انتقال آب این روستاها است، اظهار امیدواری کرد: این چاه آب شرب با رایزنی‌های صورت گرفته تا پایان شهریورماه سال جاری وارد مدار شود.

وی عنوان کرد: موضوع را به صورت حضوری از طریق معاونین وزارت نیرو پیگیری کرده که قول‌های مساعدی در خصوص رفع این مشکل دیرینه مردم منطقه دشت‌عباس داده شده است.

نماینده مردم آبدانان، دهلران، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در منطقه دشت عباس، تأمین آب شرب برای روستاهای "ثارالله" و "ذوالفقار" تنها از طریق یک چاه آب شیرین امکان‌پذیر است که تحت مالکیت یکی از افراد بومی منطقه است که امیدواریم با همکاری و تعامل بزرگان منطقه این چاه خریداری و به آبفای روستایی واگذار شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در خصوص رفع مشکل کم‌آبی روستاهای "استقلال" و "حمزه شاووریه" عملیات اجرایی احداث مجتمع آب شرب این روستاها و حومه نیز به زودی به اتمام خواهد رسید و مردم منطقه از نعمت آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به مشکل پایین بودن میزان ولتاژ برق برخی روستاهای دشت عباس، تصریح کرد: از طریق وزارت نیرو و سازمان توانیر و همچنین مدیرعامل شرکت توزیع استان پیگیری‌هایی صورت گرفته است و به فضل الهی این مشکل نیز به زودی حل خواهد شد.

 

ایسنا

نظرات