اعلام ضوابط ومقررات جدید تاسیس شرکت های حمل نقل مسافر

اعلام ضوابط ومقررات جدید تاسیس شرکت های حمل نقل مسافر

http://www.bananews.ir/جلسه تشریح وتوضیح ضوابط ومقررات جدید تاسیس شرکت های حمل نقل مسافر و ضوابط مربوط به ماده ۹ آیین نامه اجرایی ماده ۳۱ و۳۲ قانون تخلفات رانندگی ، در محل سالن کنفرانس پایانه مسافری غرب تهران با حضور رئیس اداره مسافر وسرپرستان پایانه های مسافری جنوب ،شرق ،غرب وبیهقی ومدیران شرکتهای مسافربری تشکیل گردید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبه نقل از روابط عمومی اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان تهران دراین جلسه تذکرات لازم درخصوص قاچاق کالا وارز وموارد ابلاغی به کلیه شرکتهای مسافری معمول گردید.

درابتدا ی جلسه حسن عبدالملکی (معاون محترم حمل ونقل استان )پس از خیر مقدم به حاضرین تغییرات بوجود آمده در ضوابط ومقررات جدید تأسیس وبهره برداری از شرکتهای حمل ونقل مسافر وهمچنین ضوابط ومقررات مربوط به ماده ۹ آیین نامه اجرایی را برای حضارتوضیح وتشریح نمود.

وی با اشاره به اعلام ضوابط تاسیس و بهره برداری شرکتهای حمل و نقل مسافربری بین شهری، گفت: رویکرد های اصلی در تدوین ضوابط مذکور مبتنی بر توسعه شبکه شرکتهای مسافربری، ارتقاءسطح خدمات، افزایش رقابت پذیری و رونق فضای کسب و کار است.

عبدالملکی افزود: بر اساس قوانین و مقررات موجود ، مرجع صدور پروانه فعالیت شرکتهای حمل و نقل مسافربری بین شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و متقاضیان اخذ مجوز حمل و نقل بین شهری مسافر می باید به ادارات کل حمل ونقل وپایانه های استانها مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: با افزودن مفهوم جدید نمایندگی به ضوابط موصوف و تسهیل در تاسیس شعب شرکتها منبعد شرکتهای مسافربری برای فعالیت می باید یکی از روش های زیر را انتخاب نمایند بدین ترتیب که ، یا در مقصد شعبه تاسیس نمایند ، یا دارای نمایندگی باشند.

معاون حمل ونقل وپایانه های استان تهران تاکید کرد: نماینده شرکت خود یک شرکت مستقل است که بدون تغییر نام خود در اداره ثبت شرکتها با شرکت اصلی قرارداد منعقد نموده و با تابلو شرکت اصلی به فعالیت می پردازد . این شرکت ( نمایندگی ) بدون ارائه هر گونه وسیله نقلیه جداگانه تاسیس می گردد و صرفا" می تواند در شبکه سیر شرکت اصلی به فعالیت بپردازد . به همین ترتیب اگر شرکت بخواهد در شهر های هم درجه و یا درجه پائین تر ( از نظر کیفی ) شعبه تاسیس نماید می تواند بدون ارائه وسایل نقلیه جداگانه نسبت به تاسیس شعبه اقدام نماید . که با این کار شرکتهای توانمند می توانند حوزه فعالیت خود را در اقصا نقاط کشور توسعه داده و نام و برند خود را در کشور گسترش دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت : شرکتهای مستقر در شهر های با درجه پائین تر نیز می توانند بطور مشابهی در شهر های بالادست خود شعبه تاسیس نمایند و برای اینکار می باید وضعیت خود را با شرایط مقرر در شهری که شعبه تاسیس می گردد منطبق نموده و سپس می توانند به دفعات مکرر و بدون ارائه وسیله نقلیه جداگانه در شهر های هم ارز شعبه تاسیس نمایند .

عبدالملکی اظهارداشت: امکان تاسیس شرکتهای مسافربری درب تا درب سواری کرایه با خودرو های تولیدی برند های معتبر و مدرن نسل جدید که فعالیت آنان خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار خواهد داد از جمله موارد فوق می باشد. اینگونه شرکتها بدون الزام به استقرار در پایانه عمومی می توانند صرفا" با ارائه دفتر کار مناسب در سطح شهر و ارائه وسایل نقلیه مورد نیاز تاسیس شوند .

معاون حمل ونقل استان خاطرنشان ساخت: هدف اصلی این ضوابط حذف مقررات دست و پا گیر ، جلب و جذب سرمایه های مولد به بخش حمل و نقل و ارائه خدمات بوده است که از مصادیق آن می توان به توسعه شبکه شرکتهای مسافربری درقالب شبکه های توانمندکه بتوانندخدمات مناسب ومطلوبی رابه مردم ا رائه نمایند ،اشاره نمود.

در پایان وی در خصوص قاچاق کالا وارز توسط رانندگان وسایط نقلیه مسافری و ضمن اعلام نامه ستاد قاچاق وتذکرات لازم به کلیه مدیران شرکتهای حاضر افزود:درصورت مشاهده یا اعلام هرگونه مواردتخطی ،برخورد قانونی وقاطع صورت می گیرد.

    نظرات