فرودگاه شیراز دومین فرودگاه پروازی کشور می شود

فرودگاه شیراز دومین فرودگاه پروازی کشور می شود

http://www.bananews.ir/مدیر کل فرودگاه های استان فارس از اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت های فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز خبر داد و گفت: فرودگاه شیراز دومین فرودگاه پروازی کشور می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ رضا بدیعی فرد در آیین سالگرد تاسیس هواپیمایی ترکیه با بیان این که فرودگاه بین المللی شیراز پس از فرودگاه امام(ره) به دومین فرودگاه پروازی کشور تبدیل می شود، اعلام کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به زودی دارای ترمینال خارجی با ظرفیت جابجایی ۲ میلیون مسافر می شود.

وی افزود: ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز در زمینی به مساحت ۲۳ هزارمترمربع و هزینه ای افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان با ۳۰ درصد که درطی هشت ماه پارسال تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه عملیاتی این طرح بوده است.

بدیعی فرد توسعه پارکینگ هواپیما فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز را درزمینی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد درحال ساخت عنوان کرد و ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود هواپیماهایی پهن پیکر دراین فرودگاه خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس اجرایی شدن طرح های پروازی درفرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز را بستر ورود شرکت های هواپیمایی خارجی به ویژه شرکت هوایی ترکیه دراستان فارس دانست و گفت: درتدوین پیمان شیکاگو دو اصل درایجاد صنعت هوانوردی شامل صنعت باید کمک به حس نوعدوستی، تقویت نزدیکی ملت ها، برقرارصلح دردنیا ونیز رفاه و آسایش را که منجربه آثار القایی وتکاثر درحوزه های فرابخشی به ویژه دربخش صنعت گردشگری موردتوجه قرارگرفته است.

وی از شرکت هواپیمایی ترکیه به عنوان یکی از ایرلاین های طراز اول درسطح منطقه عنوان کرد و گفت: این خطوط هوایی به عنوان صنعت هوانوردی دردنیا مطرح است و حضور آن درفرودگاه شیراز مزیتی برای استان است. این درحالیست که هنوز نتوانسته ایم ازظرفیت های این شرکت هواپیمایی برای تقویت صنعت گردشگری استفاده کنیم.

مدیر هواپیمایی ترکیه در شیراز هم در این برنامه با اشاره به اینکه روزانه ۹ پرواز از ترکیه به شیراز انجام می شود، بیان کرد: ازسال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون ازطریق پروازهای ترکیه، شیراز به طور هفتگی با چهار پرواز به تمامی دنیا متصل شده است.

عثمان کریم آواناش افزود: هم اکنون با پرواز ایرباس ۳۲۱ درحال خدمات رسانی هستیم و دراین راستا مهم ترین هدف این شرکت رسیدن به ۱۰ پرواز درهفته است.

وی افزود: در۴۴ سال گذشته هواپیمایی ترکیه پرواز خود را به ایران آغاز کرده و هم اکنون برای ۷ شهر هفته ای ۶۴ پرواز به معنای این است که روزانه ۹ پرواز به شهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز واصفهان انجام می شود.

مدیر هواپیمایی ترکیه در شیراز، عنوان کرد: هفته ای ۴ پرواز به اهواز و کرمانشاه ازسوی این شرکت درحال اجرا است که با احتساب این تعداد براساس آمار سال گذشته میلادی این خطوط هوایی بیشترین عرضه کننده پرواز را به عنوان یک ایرلان خارجی به ایران داشته است.

 

مهر

    نظرات