پیگیری‌ها برای ثبت جهانی مقبره شمس تبریزی توسط یونسکو ادامه دارد

پیگیری‌ها برای ثبت جهانی مقبره شمس تبریزی توسط یونسکو ادامه دارد

http://www.bananews.ir/معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: وجود مقبره شمس در خوی ظرفیت و پتانسیلی است که باید از آن بهره برد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علیرضا رادفر در جلسه بررسی و پایش طرح شعله شمس که در استانداری برگزار شد، گفت: کشورهای بسیار در حال تاریخ نویسی برای خود هستند و با غفلت ما تاریخ و داشته‌های تاریخی ما را به نام خود ثبت می کنند.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد از داشته‌های تاریخی خود غافل مانده ایم در حالی که هر کدام از این آثار تاریخی خود در معرفی استان و فرهنگ اصیل وجذب گردشگرمی تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از تلاشهای بسیار برای معرفی و شناسان مقبره شمس تبریزی به عنوان مرکز فرهنگی و گردشگری ، تلاش شد تا روزی به عنوان روز بزرگداشت شمس در تاریخ و تقویم ملی ثبت شود.

رادفر با بیان اینکه هفتم مهر ماه به عنوان روز بزرگداشت شمس در تقویم ثبت شد ، گفت: تلاشها و پیگیری ها برای ثبت جهانی آن توسط یونسکو ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربیبه ساماندهی بقعه شمس اشاره و اضافه کرد: در نظر داریم با برنامه ریزی برای ساماندهی بقعه شمس هر سال مراسمات بزرگداشت شمس برگزار شود.

سیوانی فرماندار خوی نیز در این جلسه به بیان گزارش اقدامات انجام شده در خصوص بنا و طرح توسعه مزار شمس پرداخت و گفت: استان ٱذربایجان غربی خوشبختانه همانند موزه تاریخی است که در صورت توجه ویژه به هر کدام از این ظرفیت های تاریخی می توان شاهد توسعه استان هم بود چرا که تاثیر مستقیمی در میزان اشتغال، افزایش درٱمد، جذب گردشگر و نشاط جامعه دارد.

 

ایسنا

    نظرات