حمایت از طرح‌های تحقیقاتی با رویکرد تغییر اقلیم ،اکوتوریسم و گردشگری

حمایت از طرح‌های تحقیقاتی با رویکرد تغییر اقلیم ،اکوتوریسم و گردشگری

http://www.bananews.ir/واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه و گسترش امور پژوهشی و آموزشی در زمینه­‌های مرتبط با حقوق محیط زیست، زمینه‌سازی مناسب جهت ایجاد ارتباط موثر، ارتقاء و انجام فعالیت­های آموزشی، پژوهشی و نمایشگاهی با مرکز و کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ همکاری بین این واحد دانشگاهی و مرکز و کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو از طریق تبادل اطلاعات و تجربیات در موضوعات علمی و پژوهشی بویژه در زمینه حقوق محیط زیست همراه با استفاده طرفین از امکانات و ظرفیت‌های هر یک خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مفاد این تفاهم‌نامه مشتمل بر تبادل اطلاعات بین طرفین در زمینه مسائل حقوق محیط زیست و موضوعات مرتبط با آن، حمایت از اجرای طرح‌های تحقیقاتی مورد توجه و علاقه طرفین و یا طرح‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه موضوع تفاهم‌نامه با رویکرد تغییر اقلیم، تامین اهداف توسعه پایدار، اکوتوریسم و گردشگری است.

همچنین ، همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی ملی و بین‌المللی مرتبط با فعالیت طرفین و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دو طرف در امور آموزشی و پژوهشی مورد توافق، همکاری در برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، تبادل اسناد و مدارک علمی و استفاده از تجهیزات تحقیقاتی مشترک، همکاری در زمینه بهره‌برداری از سایت‌ها و پایگاه‌های علمی و تحقیقاتی، همکاری در تبادل اساتید و دانشجویان زبده و برجسته، توسعه تعاملات با سازمان‌های بین‌المللی از جمله UNEP، UN، UNDP، ROPME و همکاری در ترجمه اسناد منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه محیط زیست در دستور کار طرفین قرار می‌گیرد.

 

ایسنا

    نظرات