اعتراض به بنگاه‌داری دولت در مسکن مهر

اعتراض به بنگاه‌داری دولت در مسکن مهر

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به سخنان یکی از مدیران عامل شهرهای جدید مبنی بر این‌که مشاوران املاک حق انجام معاملات مسکن مهر را ندارند، این صحبت را مغایر قانون تجارت، قانون دلالی و قانون نظام صنفی دانست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسام عقبایی اظهار کرد: بر اساس قانون تجارت، قانون دلالی و قانون نظام امور صنفی، مرجعی که می تواند نسبت به خرید و فروش املاک و اموال اقدام کند اعضای صنف مشاوران املاک هستند و مشاوران املاک سراسر کشور حق این را دارند که املاک مسکن مهر را معامله کنند.

وی افزود: رییس‌جمهور بارها بر این موضوع که دولت نباید به بنگاه‌داری بپردازد تاکید کرده‌اند اما ظاهرا برخی مدیران شهرهای جدید قصد دارند بنگاه‌ها را به شهرهای خودشان ببرند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: اساسا این‌که مدیریت‌های شهرهای جدید بنگاه‌داری و کارگزاری کنند اقدامی غیرقانونی است؛ چرا که این از وظایف مشاوران املاک است. لذا تمامی مشاوران املاک می‌توانند واحدهای مسکن مهر را خرید و فروش کنند. فقط باید دقت کنند که احراز مالکیت به درستی صورت گیرد تا به حقوق متعاملین خسارتی وارد نشود.

عقبایی با بیان این‌که به وزارت راه و شهرسازی توصیه می‌کنم زیرمجموعه تحت مدیریت خود را نسبت به قوانین و مقررات توجیه کند گفت: ورود دولت به بحث خرید و فروش املاک و ایجاد کارگزاری دفتر فروش برای مسکن مهر، مغایر اصل ۴۴ قانون اساسی است؛ چرا که دولت باید از تصدی خود بکاهد و بخش خصوصی را فعال کند اما ظاهرا برخی آقایان قصد دارند مسیری برخلاف اصل ۴۴ دنبال کنند.

 

ایسنا

    نظرات