نتیجه خصوصی‌سازی بیکار شدن کارگران بود

نتیجه خصوصی‌سازی بیکار شدن کارگران بود

http://www.bananews.ir/وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خصوصی‌سازی را موجب بیکار شدن کارگران دانست و گفت: کارخانه‌ها را به اسم خصوصی‌سازی واگذار کردیم که کارمندان بروند خارج شهر و تصدی‌گری‌ها کم شود، اما عملا به بیکار شدن کارگران دامن زدیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علی ربیعی امروز در همایش اندیشه تعاون که در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه به جای مفهوم خصوصی سازی در کشور تجاری‌سازی دنبال شد و برنامه‌های ما عمدتا تغییرات اساسی در زندگی اقشار پایین ایجاد نکرد، حتی ۷۵۰ میلیارد دلاری که با شعار عدالت در کشور توزیع شد نتیجه‌ای جز این نداشت که فقیر و حاشیه‌نشین همچنان در جای خود نشستند.

وی با بیان این‌که در ایران به تفکر و اندیشه تعاون نیاز داریم، تصریح کرد: دلیل نیاز به اندیشه تعاون این است که انواع برنامه‌های توسعه، زندگی مردم را متحول نکرده است. در هشت سال گذشته با انبوهی از کسری رشد روبه‌رو بودیم. البته در دوره‌ای هم با فرازونشیب رشد مواجه شدیم، ولی تحولی در زندگی مردم رخ نداد، لذا برای تحول در جامعه اقتصاد و معیشت مردم نیازمند تعاون هستیم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به نیاز اجتماعی نیازمند تعاونی‌ها هستیم و لازمه‌ی ارتقاء نقش طبقات متوسط و کم‌درآمد تعاون است.

ربیعی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم شاخص‌های عدالت اجتماعی را بالا ببریم، باید طبقات کم‌درآمد را ارتقاء بدهیم و بهترین قالبی که می‌تواند به تحقق این امر کمک کند، تعاونی‌ها هستند.

دوره تعاون به سر نرسیده است

وی در عین حال خطاب به کسانی که مدعی‌اند دوره تاریخی تعاون سپری و تمام شده است، ادامه داد: اگر دوره تعاون به سر رسیده آیا اقتصاد ایران بازتر و آزادتر از اقتصاد آمریکا شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اقتصاد ایران از اقتصاد کره، برزیل و ژاپن آزادتر نیست، طبعا بستر کار تعاون را داریم، ولی وقتی که نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم به ساده‌ترین دلیل توجیهی بسنده می‌کنیم.

ربیعی با تاکید بر ضرورت گسترش تعاونی‌ها در کشور خاطر نشان کرد: هر زمان از گسترش تعاون حرف زدیم گفتند به قانون نیاز است در حالی که خروارها قانون داریم و تنها باید تغییر ذهنیت در تعاون ایجاد کنیم.

وی در پایان با اشاره به برنامه اشتغال فراگیر ضد فقر دولت، گفت: تعاونی‌ها به عنوان جامعه و اقتصاد می‌توانند در مسیر اشتغال فراگیر و ضد فقر باشند و راهی برای بهتر زندگی کردن مردم به شمار آید.

 

ایسنا

    نظرات