شرکت کشتیرانی ایران و هند احیا می‌شود

شرکت کشتیرانی ایران و هند احیا می‌شود

http://www.bananews.ir/شرکت کشتیرانی دولتی هند که در تلاش برای رهایی یافتن از رکود است، قصد دارد سرمایه‌گذاری مشترک چهل ساله با کشتیرانی ایران را بار دیگر احیاء کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ بلومبرگ در گزارشی به نقل از بی بی سیندا رئیس شرکتی کشتیرانی هند، نوشت: اخیراً کاهش تحریم‌های اعمال شده بر ایران، راه را برای احیای شرکت کشتیرانی ایران و هند هموار کرد؛ شرکتی که احتمالاً سبب دسترسی به بازارهای آسیای میانه از قبیل قزاقستان می شود.

سیندا روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با اشاره به این سرمایه گذاری مشترک، گفت: ما نمی‌خواهیم این شرکت از بین برود. او همچنین گفت: شریک دیگر، یعنی شرکت کشتیرانی ایران حضور گسترده ای در دریای خزر دارد.

سهام شرکت کشتیرانی هند روز جمعه در بمبئی سیزده ممیز یک دهم درصد افزایش یافت که بیشترین رقم طی بیش از یک سال محسوب می شود.

شرکت کشتیرانی دولتی هند در گزارش سالانه خود اعلام کرد:‌صنعت جهانی کشتیرانی همچنان در تلاش برای احیای خود در پی رکود طولانی بی سابقه است.

بلومبرگ در ادامه نوشت: بزرگترین شرکت کشتیرانی هند و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۲ -پس از آن که سال ها اعمال تحریم علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای بحث برانگیزش سبب کاهش تجارت در این بخش شد- تصمیم گرفتند این سرمایه گذاری مشترک مستقر در تهران را منحل کنند.

اما محدودیت های ناشی از تحریم ایران از ماه ژانویه رو به کاهش نهاده است.

به نوشته بلومبرگ، نخست وزیر هند، در تلاش برای تقویت روابط هند با ایران در پی ورود این کشور به عرصه بین المللی است. هند در حال بررسی سرمایه‌گذاری بیش از۲۰ میلیارد دلار در بخش بنادر این کشور حاشیه خلیج فارس و همچنین بخش انرژی این کشور است.

شرکت دولتی کشتیرانی هند ۴۹ درصد از سهام شرکت کشتیرانی ایران و هند را در اختیار دارد و این در حالی است که ۵۱ درصد سهام این شرکت در اختیار ایران است. در همین حال، پس از کاهش تحریم ها، صادرات نفتی ایران افزایش یافته است.

 

مهر

    نظرات