کارگاه بین‌المللی یونسکو؛ فرصتی برای جهانی‌شدن تاق‌بستان

کارگاه بین‌المللی یونسکو؛ فرصتی برای جهانی‌شدن تاق‌بستان

http://www.bananews.ir/مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برگزاری کارگاه بین‌المللی یونسکو در استان، فرصت مغتنمی برای فراهم کردن مقدمات جهانی‌شدن تاق‌بستان است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجلیل بالایی اظهار کرد: کارگاه آموزشی بین المللی «مدیریت گردشگری پایدار در محوطه‌های میراث جهانی ایران » از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه در در هتل لاله بیستون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این کارگاه با حضور استرکیش لاروش مدیر منطقه‌ای یونسکو در تهران، معاون سفیر اسپانیا، نماینده وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا، یودیت تومالشکی رئیس موسسه باستان شناسی آلمان در ایران، کریستین سن از مدرسین بین المللی یونسکو برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و مدیران پایگاه‌های جهانی و ملی از دیگر مهمانان ویژه این کارگاه خواهند بود.

بالایی خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات عملی دیگر کشورها در زمینه مدیریت گردشگری، طراحی استراتژی گردشگری میراث جهانی، توسعه گردشگری و جوامع محلی، میراث جهانی و ذینفعان گردشگری، نظام مشارکت در گردشگری پایدار و .... از جمله مباحثی است که در این کارگاه آموزشی مطرح می‌شود.

به گفته وی بازدید از غار قوری قلعه، مجموعه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان و تکیه معاون الملک از دیگر برنامه های این نشست چهار روزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه حضور مدرسان و کارشناسان یونسکو در ایران را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان از جمله پایگاه جهانی بیستون دانست و با اشاره به اینکه این مدرسان و کارشناسان یونسکو، از مسئولین بررسی پرونده های معرفی شده جهت ثبت جهانی هستند، گفت: این حضور و بازدید از آثاری همچون تاق بستان می تواند زمینه ساز ثبت جهانی این آثار را فراهم کند.

بالایی در خصوص انتخاب پایگاه جهانی بیستون برای برگزاری این کارگاه گفت: یونسکو هرسال دو کارگاه بین المللی با حضور مسئولینی از این سازمان و مدرسان بین المللی برگزار می کند و انتخاب این پایگاه به دنبال پیشنهاد دفتر منطقه ای یونسکو به معاونت میراث فرهنگی و آمادگی و در خواست این پایگاه به تصمیم دفتر امور پایگاه های جهانی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امیدواریم برگزاری مطلوب این کارگاه بین المللی بتواند زمینه ساز فراهم شدن مقدمات پرونده ثبت جهانی شدن دیگر آثار استان را هم فراهم آورد.

 

ایسنا

    نظرات