سیاست راه و شهرسازی، ارتقای کیفیت حمل‌ و نقل و نگهداری از جاده‌هاست

سیاست راه و شهرسازی، ارتقای کیفیت حمل‌ و نقل و نگهداری از جاده‌هاست

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: ادغام راهداری و حمل‌ونقل با یکدیگر مسوولیت‌ها را بیشتر کرده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ کشاورزیان در آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: موضوع نگهداری و بهره‌برداری راه‌ها یکی از اولویت‌های این سازمان است. یک بخش از وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نگهداری راه‌هاست که اولویت ما در انجام این مسوولیت توجه به بحث ایمنی است.

وی گفت: راهداری و ایمنی آنها در راهداری بسیار اهمیت دارد و در هیچ شرایطی نباید فراموش شود، چرا که بحث جان انسان‌ها در میان است. از دیگر وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ارتقای ایمنی با هزینه‌های پایین و انجام پروژه‌هایی چون احیای خط‌کشی‌ها، اصلاح شانه خاکی، اصلاح شیب، پاکسازی حریم، اصلاح تقاطع‌ها، اصلاح دوربرگردان‌ها و ساخت تقاطع همسطح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در انجام پروژه‌های مربوط به حفظ ایمنی راه‌ها هیچ بهانه‌ای از جمله نبود اعتبار پذیرفته نیست و باید بیش از پیش به این مساله توجه کرد. لکه‌گیری، درزگیری و کارهای حفاظتی از دیگر وظایف سازمان راهداری است تا عمر راه‌ها ارتقاء پیدا کند. مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید در انتخاب پیمانکاران دقت بسیاری کنند و ملاک انتخاب آنها کیفیت کارشان باشد.

این مسوول گفت: در کنار راهداری، حمل‌ونقل مسافر، کالا و نوسازی ناوگان‌ها بسیار مهم است و در حوزه حمل‌ونقل مسافر باید کیفیت کار را ارتقاء داد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی ادامه داد: سالانه یک میلیون دستگاه حمل‌ونقل تولید می‌شود و برای فروش به مردم عرضه می‌شود؛ شرکت‌ها، راننده‌ها و ناوگان باید با هم یک تیم باشند تا کیفیت کار خود را بالا ببرند.

کشاورزیان اضافه کرد: هدف ما این است که بخشی از وظایف دولت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای را به شرکت‌های تعاونی محول کنیم به همین خاطر از این پس برای تاسیس شعبه شرکت‌های تعاونی نیاز به ارائه‌ی ناوگان نیست. تلاش ما این است که شرکت‌های تعاونی را از لحاظ کیفیت ارزیابی و رتبه‌بندی کنیم تا مردم در انتخاب‌شان بهترین‌ها را انتخاب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که سیاست راهداری در بخش حمل‌ونقل ارتقاء کیفیت است، خاطر نشان کرد: قصد داریم با تغییر برخی آیین‌نامه و تصویب آنها فضایی ایجاد کنیم که اگر شخصی مایل بود به کار حمل‌ونقل مسافر بپردازد این امکان برایش فراهم باشد و انحصاری که در تهران در برخی شرکت‌های تعاونی وجود دارد رفع شود.

این مسوول افزود: آیین‌نامه جدید در بخش حمل‌ونقل بقای هیچ‌کس را تامین نمی‌کند مگر این‌که شرکتی خود را اصلاح کند.

وی با اشاره به بخش حمل‌ونقل کالا گفت: سیاست سازمان در این حوزه، ارتقاء بهره‌وری است. در حال حاضر به دلیل نبود تقاضا شاهد بهره‌وری پایین در این بخش هستیم؛ نوبت‌گیری مجازی به تازگی در این بخش راه‌اندازی شده و از مبدا نوبت گرفته می‌شود و حمل‌ونقل به موقع انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سیاست سازمان، نوسازی ناوگان است، اظهار کرد: وزارت نفت موظف است زمینه بخشی از این نوسازی ناوگان‌ها را فراهم کند و به زودی عملیات اجرای آن آغاز می‌شود و به ترتیب محدودیت‌هایی را برای ناوگان فرسوده اعلام خواهیم کرد. در حوزه نوسازی ناوگان، مسافربری عمده اتکاء ما به منابع داخلی سازمان است.

کشاورزیان افزود: ۷۰ درصد قیمت خودروی ناوگان مسافربری به شکل وام پرداخت خواهد شد و بخشی از سود این وام را از محل منابع داخلی سازمان تامین خواهیم کرد.

 

ایسنا

    نظرات