بارش پراکنده برای سواحل خزر و آسمانی صاف در تهران

بارش پراکنده برای سواحل خزر و آسمانی صاف در تهران

http://www.bananews.ir/مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده گفت: هوای تهران طی دو روز آینده را صاف تا قسمتی ابری دربعد ازظهر وزش باد و احتمال باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احد وظیفه با بیان اینکه براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در سواحل دریای خزر، استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: روز دوشنبه علاوه بر تقویت بارش‌ها در این نواحی، استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز شاهد این ناپایداری‌ها خواهند بود.

وی افزود: در روز سه شنبه بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان سمنان، مازندران و گلستان پیش بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش‌های پراکنده خواهند داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و در روز سه شنبه در استان‌های کرمان و هرمزگان است، گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در منطقه شرق کشور بویژه زابل وزش باد و گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود. همچنین با تقویت جریانات شمالی دریای خزر روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه هوای تهران طی دو روز آینده را صاف تا قسمتی ابری، در بعد ازظهر وزش باد واحتمال باد و گردوخاک پیش بینی کرد.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای در روز اخیر اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۶۰ شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۰ ، امروز بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر تداوم یافته و فردا بر مقدار آن افزوده خواهد شد. روز دوشنبه گستره بارش برخی مناطق شمال شرق کشور را نیز در بر خواهد گرفت. براین اساس وضع هوای مناطق یاد شده به این ترتیب پیش بینی می‌شود که یک شنبه ۲۱ شهریور بارش پراکنده باران در اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات سمنان و دوشنبه۲۲ شهریور رگباران باران گاهی با رعد و برق در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان خواهیم داشت.

لازم به ذکر است طی سه روز آینده در جنوب کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود که شدت بارش در این مناطق در روز سه شنبه خواهد بود.

 

ایسنا

    نظرات