پیش بینی می‌شود که جمعیت استان کرمان در سرشماری سال ۹۵، بالاتر از ۳ میلیون نفر باشد

پیش بینی می‌شود که جمعیت استان کرمان در سرشماری سال ۹۵، بالاتر از ۳ میلیون نفر باشد

http://www.bananews.ir/مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه زیرساخت اجرای سرشماری در استان کرمان به لحاظ اینترنتی فراهم است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رده های اجرایی مختلف در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در استان کرمان فعالیت می کنند.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir "مهرداد محمدی سلیمانی" صبح امروز ۲۷ شهریورماه در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان کرمان اظهار کرد: مهم ترین رویداد آماری کشور، سرشماری نفوس و مسکن است که صرفا اطلاعات جمعیتی نیست و به همکاری دستگاه های اجرایی در سرشماری نیاز ضروری است.

وی افزود: بسیاری از شاخص‌های تحرکات جمعیت که بیشتر در قالب مهاجرت می شناسیم، ساختار جمعیتی از سواد، معلولیت و ... به وسیله سرشماری به دست می آید.

سلیمانی با اشاره به اینکه جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق بسیار مهم است، تصریح کرد: سرشماری سال ۹۰ نشان داد که جمعیت ما سالمند است و از سوی دیگر جمعیت جوان ما با معضل بیکاری مواجه است.

وی با بیان اینکه زیرساخت اجرای سرشماری در استان کرمان به لحاظ اینترنتی فراهم است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رده های اجرایی مختلف در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در استان کرمان فعالیت می کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: پیش بینی شده که جمعیت استان کرمان در این سرشماری بالاتر از ۳ میلیون نفر باشد و امیدواریم مشکل شهر کرمان در این دوره سرشماری حل شود.

وی افزود: در سرشماری سال ۹۰ جمعیت شهر کرمان ۵۳۸ هزار نفر ثبت شده که همه می دانیم بالاتر از این عدد است، زیرا در سال ۹۰ حدود ۱۰ هزار نفر خانوار غایب در سرشماری داشته ایم و حدود ۸۰ هزار خانوار موسسه ای از جمله پادگان ها، خوابگاه های دانشجویی و ... در سرشماری از دست رفته است.

سلیمانی اظهار کرد: هر چه سرشماری اینترنتی بیشتر باشد، دقت کار بالاتر رفته و حجم کار مامور سرشماری نیز کمتر خواهد شد، ضمن اینکه تجزیه و تحلیل آمارها سریع تر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: باید در شهرها مراقبت کنیم که نه جمعیت ما برود در مناطق روستایی سرشماری شده و همچنین دنبال این نباشیم که جمعیت شهرهای بزرگ را در آمار سرشماری خود بیاوریم.

مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان مدیریت کرمان با اشاره به اینکه انجام اینترنتی سرشماری دقت آمار را بالا می برد، گفت: به دلیل اینکه سرشماری اینترنتی است، اطلاعات همه شهرها و آبادی ها را داریم و کار را رصد کرده و در صورت غیرواقعی بودن آمار، متوجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی در سرشماری افزود: باید تبلیغات گسترده و وسیعی در سطح شهر و دستگاه های اجرایی صورت بگیرد و دغدغه جدی در اجرای سرشماری شهر کرمان داریم.

 

ایسنا

    نظرات