برقراری پروازهای گرگان-اکتائو همزمان با عید غدیر

برقراری پروازهای گرگان-اکتائو همزمان با عید غدیر

http://www.bananews.ir/مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از راه‌اندازی پروازهای گرگان – اکتائو برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: این پرواز را شرکت هواپیمایی قزاقستانی بک‌ایر از ۳۰ شهریورماه امسال همزمان با عید غدیر برقرار می‌کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir تیمور امیری، گفت: جلسه نهایی هماهنگی اداره‌کل فرودگاه‌های استان گلستان و رئیس اتاق بازرگانی این استان با هیات قزاقستانی برای برقراری پروازهای گرگان - اکتائو و بالعکس در این اداره‌کل برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در این‌باره توضیح داد: تعداد زیادی از قزاق‌ها در استان گلستان سکونت دارند و شاهد رشد تجارت میان قزاقستان و ایران هستیم. بنابراین، از شش ماه قبل اعضای اتاق بازرگانی ایران و سفیر قزاقستان در ایران پیگیر راه‌اندازی پروازهای گرگان – اکتائو شدند.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با ارگان‌های ذی‌ربط و بر اساس مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از عید غدیر برابر با ۳۰ شهریور ماه امسال پرواز اوکتائو به گرگان و بالعکس روزهای سه شنبه هر هفته برقرار می‌شود.

براساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرواز شرکت هواپیمایی بک‌ایر قزاقستان با هواپیمای فوکر ۱۰۰ برقرار خواهد شد. ظرفیت این پرواز ۱۰۴ نفر است.

وی اضافه کرد: پیش از این پروازهای نجف و جده از فرودگاه گرگان برقرار شده بود و پرواز گرگان – اکتائو سومین پرواز بین‌المللی این فرودگاه به شمار می‌آید.

 

ایسنا

    نظرات