هوای اراک باز هم برای گروه‌های حساس ناسالم است

هوای اراک باز هم برای گروه‌های حساس ناسالم است

http://www.bananews.ir/امروز هم هوای اراک برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای کلانشهر اراک شاخص کیفیت در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۸۴ و کیفیت سالم رسید.

شاخص کیفیت هوا باید بر روی عدد ۱۰۰ باشد که فراتر رفتن آن نشان از ناسالم بودن هوا دارد و افزایش آن تا عدد ۸۴ گواهی بر این است که وضعیت هوای اراک در شرایط سالم قرار داشته است.

مسئول آلایندگی امروز اراک ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون هستند که در ساعت ۸ صبح امروز میزان این ذرات در هوای اراک به ۴۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

طبق این گزارش، استاندارد ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در هوا باید ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب باشد که در آخرین پایش این عدد به ۴۴ میکروگرم بر مترمکعب رسید که فراتر از میزان استاندارد است.

آلودگی هوای اراک به گونه‌ای است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل در چنین شرایطی اجتناب کنند.

اراک از ابتدای سال تاکنون ۷۸ روز ناسالم را پشت سر گذاشته است که از این تعداد روزهای ناسالم ۹ روز هوا برای کلیه اقشار ناسالم بوده است و مابقی روزها شرایط هوا برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده است در صورتی که در سال ۹۴ تنها ۳۷ روز ناسالم و آلوده به ثبت رسیده است.

 

ایسنا

    نظرات