فعالیت ۲۶۰۰ شرکت حمل و نقل مسافربری در کشور

فعالیت ۲۶۰۰ شرکت حمل و نقل مسافربری در کشور

http://www.bananews.ir/رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: اولویت‌ اول در بخش نگهداری راه‌ها، ارتقاء ایمنی جاده‌‎ای است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir داود کشاورزیان امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، اظهار کرد: کارهایی که در حوزه نگهداری راه‌ها انجام می‌دهیم علاوه بر اینکه در راستای ارتقای ایمنی و حفظ راه‌هاست بلکه در جهت حفظ سرمایه‌های ملی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش نگهداری راه‌ها اقداماتی از قبیل اصلاح شانه خاکی، ترمیم به موقع تابلوها، خط کشی حریم جاده‌ها، آسان سازی تردد خودرویی، اصلاح دور برگردان‌ها و ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح در اولویت است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه مدیران این حوزه در استان‌ها باید با تمام توان در بخش نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها بکوشند، اضافه کرد: از دیگر اولویت‌های این سازمان، فعالیت‌های حفاظتی جاده‌ای است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری ملی باید به خوبی از سطح راه‌های کشور حفاظت شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استانی باید در اجرای طرح‌های راهداری بیشترین توجه خود را به کیفیت کار معطوف کنند، تصریح کرد: ما هر ساله سرمایه‌گذارهایی در حوزه راه انجام می‌دهیم و باید توجه داشته باشیم که شرکت‌های کارآمد راه‌اندازی شود تا ما نیز مانند دیگر کشورها در این حوزه برند سازی کنیم.

کشاورزیان یادآور شد: وقتی کار با سلامت و به بهترین کیفیت انجام شود به هیچ وجه نباید نگران پاسخگویی به نهادهای نظارتی باشند و باید در واگذاری طرح‌های عمرانی در حوزه راهداری بهترین پیمانکاران را بکار گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: استان ایلام با توجه به وجود پایانه مرزی مهران علاوه بر این حمل و نقل داخلی در حوزه حمل و نقل بین‌المللی نیز جایگاه مهم و ویژه‌ای در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی حجم خدمات ارائه شده به مسافران در پایانه مرزی مهران به بیش از ۱۰ برابر ظرفیت آن می‌رسد، گفت: بیش از ۶۳ درصد زوار اربعین حسینی مرز بین‌المللی مهران را برای تردد انتخاب می‌کنند در حالی که مرزهای استان خوزستان پذیرای ۳۷ درصد از زائران است که نشان می‌دهد راه‌های استان ایلام و پایانه مرزی مهران نیازمند توجه اساسی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته به علت تولید انبوه خودروهای شخصی و مسافرت با آنها حمل و نقل عموم روند کاهشی داشته که به همین علت رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش کیفیت خدمات‌دهی در حوزه حمل و نقل و عمومی است.

کشاوریان یادآور شد: بیش از ۲۶۰۰ شرکت حمل و نقل مسافری کشور دایر و فعال است که بنا داریم این شرکت‌ها در شبکه سیر همنام کار کنند.

در پایان این مراسم، از زحمات «مهرداد جهانی» تقدیر و «نوراله دلخواه» به عنوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام معرفی شد.

 

ایسنا

    نظرات