سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان‌های بیشتری اجرا شود

سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان‌های بیشتری اجرا شود

http://www.bananews.ir/رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو بار مضاعفی بر دوش راهور گذاشته است و باید این طرح در خیابان‌های باغ گلدسته و شمس‌آبادی نیز اجرا شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سرهنگ رضا رضایی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: روزانه ۱۵ هزار خودروی سنگین در بزرگراه امیر کبیر تردد می‌کنند و پلیس در حوزه تردد خودروهای سنگین در شهر اصفهان با مشکل روبرو است. دادستانی این مجوز را صادر کرده که پلیس با خودروهای سنگینی که در شهر تردد می‌کنند برخورد کند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد تصادفات درون‌شهری اصفهان به دلیل برخورد عابران پیاده با موتورسیکلت است، گفت: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو بار مضاعفی بر دوش پلیس راهور گذاشته است و شهرداری باید سال آینده بودجه‌ای برای پلیس راهور در نظر بگیرد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان به پایش تصویری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته میانگین سرعت متوسط در بزرگراه‌ها بیش از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است اما با افزایش دوربین‌ها و برخورد با متخلفان، میانگین سرعت به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

رضایی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار تخلف در یک روز توسط دوربین‌های پایش تصویری کنترل ترافیک می‌شد، ادامه داد: با افزایش پایش تصویری شهر اصفهان این میزان به ۳۰ هزار تخلف در روز کاهش یافته است اما تخلفات موتورسوران کاهش نیافته است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تا ۹۴ با کاهش۱۰ هزار فوتی‌ ناشی از تصادفات رو به رو بوده‌ایم، ادامه داد: آموزش تنها در نیروی انتظامی کافی نیست و مردم نیز باید در این زمینه آموزش ببینند. بررسی نتایج آموزش‌ها از سال ۹۳ تا کنون در ۱۰ نقطه نشان می‌دهد استفاده از کلاه ایمنی ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو بار مضاعفی بر دوش پلیس راهور گذاشت زیرا تردد در خیابان گلدسته و شمس آبادی افزایش یافته است. از شهردار تقاضا داریم این طرح علاوه بر محدوده چهار باغ در این نقاط نیز اجرایی شود.

کشف ۸ خانه توزیع مواد مخدر در اصفهان

هم چنین، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: برای برقراری امنیت در پارک‌ها نمی‌توان از پلیس موتوری استفاده کرد و باید در این خصوص از پلیس دوچرخه سوار استفاده کرد. سه سال پیش شهرداری جهت گشت در پارک دوچرخه در اختیار نیروی انتظامی قرار داد اما این دوچرخه‌ها فرسوده شده و نیازمند به دوچرخه جدید هستیم.

سرهنگ حسین یاردوستی گفت: هشت خانه در خیابان امیرالمؤمنین که محل توزیع مواد مخدر بودند کشف و پلمب شد.

 

ایسنا

    نظرات