واحدها را ناقص تحویلمان دادند/نه آب داریم نه برق و گاز!

واحدها را ناقص تحویلمان دادند/نه آب داریم نه برق و گاز!

http://www.bananews.ir/شرکت عمران شهرجدید پردیس اعلام کرده که با تکمیل آورده ازسوی متقاضیان، واحدها برای واگذار ی آماده است اما مشاهدات میدانی خبرنگار مهر از نبود امکانات لازم برای زندگی دراین واحدها حکایت دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محسن نریمان، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید چندی پیش خبر داد که ۴۵۵۰ واحد درمحله ایرانشهر پردیس واگذار شده اما متقاضیانی که کلید دریافت کرده اند می گویند به دلیل نبود امکانات لازم برای زندگی، سکونت دراین واحدها امکان پذیر نیست.

مروی یکی از متقاضیانی که آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را سال گذشته تکمیل کرده است، با انتقاد از شرایط واحدهای واگذار شده مسکن مهر پردیس به خبرنگار مهر گفت: واحد مسکونی واگذار شده به من در لیست ۴۵۵۰ واحد افتتاح شده در هفته دولت است.

وی افزود: اما متاسفانه واحدمسکونی واگذار شده درمحله ایرانشهر به بنده، امکانات اولیه برای سکونت را ندارد و فاقد منبع آب، راه آسفالته، آسانسور، گاز و ... است و همین موضوع باعث شده که من اسباب و اثاثیه زندگی‌ام را طی نه ماهه گذشته در پارکینگ خانه استیجاری قبلی جمع کنم.

به گفته این متقاضی مسکن مهر پردیس، با وجود پرداخت کامل سهم آورده و همچنین ارائه سه قسط از تسهیلات دریافت شده، اما شرایط زیربنایی و روبنایی محله ایرانشهر در زون افتتاح تغییری نکرده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت در فاز ۸

مشکل مسکن مهر پردیس فقط به متقاضیان محله ایرانشهر خلاصه نمی‌شود بلکه متقاضیان سایر محله ها هم با مشکل افزایش قیمت و عدم واگذاری واحدها در زمان وعده داده شده، مواجه هستند.

ضرغامی از متقاضیان مسکن مهر فاز ۱۱ پردیس که در سال ۹۰ در مسکن مهر ثبت نام کرده است، به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا براساس برنامه قرار بود که متقاضیان با ۴ فقره چک ۵ میلیون تومانی و ۲۰ میلیون تومان وام، پس از ۱۸ ماه خانه دار شوند.

وی افزود: درسال ۹۲ و باوجود اینکه بسیاری از متقاضیان آورده ۲۰ میلیون تومانی خود را تکمیل کرده بودند اما شرکت عمران اعلام کرد که ۸ میلیون به سهم آورده و ۱۰ میلیون تومان هم به مبلغ وام اضافه شده است.

به گفته ضرغامی، درحال حاضر شرایط برای متقاضیانی که آورده اولیه خود را تکمیل نکرده اند، سخت تر شده است و سهم آورده نقدی به ۴۰ میلیون و مبلغ وام هم به ۳۳ میلیون تومان رسیده این درحالی است که طی ۴، ۵ سال گذشته، آورده مردم دراختیار شرکت عمران بوده و اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

این متقاضی مسکن مهر پردیس، ادامه می دهد : براساس تصمیم شرکت عمران شهرهای جدید، هر متقاضی برای دریافت هر واحد مسکونی باید۷۳ میلیون تومان پرداخت کند که با این حساب، قیمت هرمتر مربع ۹۰۰ هزار تومان می‌شود و هم اکنون با این مبلغ می‌توان یک واحد مسکونی در پردیس خریداری کرد و نیازی نیست که از مسکن مهر خانه خریداری کنند.

ضرغامی با اشاره به فقدان امکانات لازم برای زندگی در واحدهای واگذار شده درفاز ۱۱، افزود: اگرچه قراربود که در ابتدا ۴۰ میلیون تومان به صورت ۲۰ میلیون نقد و۲۰ میلیون تومان وام پرداخت شود اما در حال حاضر این رقم به ۷۳میلیون افزایش یافته است.

این متقاضی مسکن مهر پردیس گفت: شرایط برای متقاضیان مسکن مهر پردیس متفاوت است و قیمت هر واحد در فاز۸ که قراربود ۳۲ میلیون تومان نقد و ۲۰ میلیون تومان وام باشد به رقمی بین ۶۵ تا ۷۹میلیون افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برخی متقاضیان مسکن مهر پردیس آورده خود را تکمیل کرده اند و دفترچه اقساط هم دریافت کرده و حتی چند قسط از وام را هم پرداخت کرده اند اما اجازه سکونت ندارند زیرا خدمات رفاهی کامل نیست، آب و برق، کارگاهی(آب و برق درنظر گرفته شده برای کارگران ساختمانی) است و گاز هم وجود ندارد.

ضرغامی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید می خواهد هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر را هم از متقاضیان دریافت کند.

آنچه محرز است این است که بین ادعای شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر «آماده سکونت بودن» واحدهای واگذاری شده با مشاهدات میدانی و اظهارات متقاضیانی که این واحدها را تحویل گرفته اند تناقض فاحشی وجود دارد و مشخص نیست که حقیقتا تلقی و تعریف مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید از «آماده سکونت بودن» چیست؟ به قول یکی از متقاضیان، نمی دانیم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

 

مهر

    نظرات