گردشگری می‌تواند محور توسعه استان همدان باشد

گردشگری می‌تواند محور توسعه استان همدان باشد

http://www.bananews.ir/جلسه دیدار نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به ویژگی‌ها و جایگاه استان همدان اظهار داشت: استان همدان به لحاظ تاریخی و موقعیت جغرافیایی، ظرفیت آن را دارد که از لحاظ اقتصادی در جایگاه مناسب‌تری باشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه استان همدان از استعداد خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئله محدودیت آب مانعی بر سر توسعه کشاورزی در این استان است که امیدوارم بتوانیم با اجرا و تکمیل طرح های آب رسانی، موانع پیش رویِ توسعه کشاورزی در این منطقه را رفع کنیم.

وی همچنین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان همدان افزود: گردشگری می‌تواند محور توسعه استان همدان باشد و جاذبه‌های این استان نظیر غار علیصدر قابلیت آن را دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند و زمینه اشتغالزایی و بهبود اقتصادی در این استان را فراهم سازد.

جهانگیری احداث راه‌آهن تهران - همدان را طرحی پراهمیت برای توسعه استان همدان برشمرد و گفت: متاسفانه وضعیت بودجه دولت وضعیتی نامناسب است و توان دولت برای تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی اندک است، اما تلاش خواهیم کرد خط ریلی این مسیر تکمیل و اجرایی شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در این جلسه از سوی استاندار همدان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست در جلساتی با حضور دستگاه های مربوطه، این مسائل را پیگیری و راهکارهای حل مشکلات را بررسی کنند.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار همدان گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و به تشریح مشکلات و چالش های اصلی استان پرداخت که تامین اعتبار برای اجرا وتکمیل طرح های آبرسانی، احداث راه آهن تهران ـ همدان، اشتغال و توجه به گردشگری استان از جمله این مسائل بود.

در این نشست همچنین نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی به ارائه گزارش از وضعیت حوزه انتخابیه خود پرداختند و مشکلات و مسائل این مناطق را تشریح کردند.

 

ایسنا

    نظرات