تشکل‌های کارگری مخالف اصلاح قانون کار نیستند

تشکل‌های کارگری مخالف اصلاح قانون کار نیستند

http://www.bananews.ir/معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه تشکلهای کارگری مخالف اصلاح قانون کار نیستند، گفت: اگر اصلاحی قرار است صورت بگیرد همان فصل ششم این قانون است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir حسن صادقی در پنجمین کنگره خانه کارگر مازندران در قائم‌شهر اصلاح قانون کار را حرکت به سوی تضعیف کارگران اعلام کرد و گفت: وزیر دولت اعتدال هم متولی و پشتیبان اصلاح قانون کار است و این موضوع نمی‌تواند تشکلهای کارگری را ساکت نگه دارد و اجازه هر نوع دست‌درازی به حقوق و سفره کارگران را حتی به وزیر خود بدهد.

وی افزود: اگر با تغییر قانون کار مشکل اقتصادی کشور حل می‌شد چرا در بازارچه‌های مرزی و مناطق آزادی همچون قشم و کیش همچنان مشکلات به قوت خود باقی است؟

وی گفت: عده‌ای قانون کار را مشکل می‌دانند در حالی که مشکل مدیریت نظام اجرایی کشور است که از دیرباز بر کشور سایه افکنده است.

صادقی افزود: تشکیلات خانه کارگر دست دوستی به دولتی می‌دهد که جامعه و حقوق کارگران را به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اصلاح قانون کار که فرمودند قانون را با پررنگ کردن جنبه حمایت از ضعیف اصلاح کنید، تصریح کرد: باید دولت گذشته و وزیر فعلی از این سخن تبعیت می‌کردند و دنبال تغییر نمی‌رفتند.

وی با بین‌النسلی خواندن تامین اجتماعی تصریح کرد: سفره‌ای که باید شش میلیون نفر را در کنار خود جمع می‌کرد امروز به دلایل مختلف ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را بر سفره بازنشستگی و کارگری کشانده و حق بیمه آنها را هم نمی‌دهد و هر روز سفره بازنشستگان کوچک‌تر از قبل می‌شود.

این فعال جامعه کارگری صنعت توریسم ایران را بعضا توریسم گریز و توریسم ستیز عنوان کرد و افزود: درآمد ترکیه از این صنعت به‌اندازه درآمد نفتی ایران است و به جای جذب گردشگر و اشتغالزایی در این صنعت، در فکر اصلاح قانون کار و کارگر هستند.

صادقی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: در صورت متوقف نشدن این طرح، صندوق‌های بیمه‌ای کشور به خاطر تحمیل هزینه‌ها به ورشکستگی کامل می‌رسند.

 

ایسنا

    نظرات