مرمت ایوان "عالی قاپو" تا پایان امسال تکمیل می‌شود

مرمت ایوان "عالی قاپو" تا پایان امسال تکمیل می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیر پایگاه جهانی مجموعه نقش جهان اصفهان از پایان مرمت ایوان عالی قاپو تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، فریبا خطابخش - مدیر پایگاه جهانی میدان امام (مجموعه نقش جهان اصفهان) - با اعلام خبر اتمام مرمت ایوان «عالی‌ قاپو» در نوروز پیش‌رو پس از ۱۰ سال، گفت: درحال حاضر کارگاه مرمت عمارت «عالی قاپو» برای بازسازی و مرمت کف و نرده‌ها دایر است؛ اما تزئینات سقف عمارت «عالی قاپو» تقریبا تمام شده و تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: در حال حاضر مرمت تزئینات دیواره شمالی ضلع شرقی ایوان «عالی قاپو» به پایان رسیده و امیدواریم با مرمت نرده‌ها، عید نوروز امسال داربست‌ها از ایوان «عالی قاپو» برچیده شود.

خطابخش همچنین درباره برخی انتقاداتی که در رابطه با نخاله‌هایی که به منظر «عالی قاپو» فضای ناخوشایندی بخشیده پاسخ داد و گفت: از آنجایی که کارگاه مرمت در ایوان «عالی قاپو» برپاست و الان هم پیک سفر در اصفهان است و «عالی قاپو» نیز مسیر تردد توریست‌ها است شرایط را برای ما پیچیده کرده و ما نمی‌توانیم هر روز نخاله‌ها را تخلیه کنیم.

مدیر پایگاه جهانی میدان امام (ره) همچنین اضافه کرد: ما اجازه داریم که هفته‌ای یک مرتبه نخاله‌ها را پاکسازی کنیم، اما بهترین کار این است که نخاله‌ها در داخل گونی‌های همرنگ قرار گیرند و شرایطی را مهیا کنیم که گردشگرانی که برای بازدید می‌آیند از منظر بوجود آمده اذیت نشوند.

 

ایسنا

    نظرات