ثبت ۳۸ روز غبارآلود در چهارمحال و بختیاری

ثبت ۳۸ روز غبارآلود در چهارمحال و بختیاری

http://www.bananews.ir/مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۸ روز غبارآلود در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مهرداد قطره سامانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۸۰ درصد این گرد و غبار از کشورهای عراق، سوریه و کشورهای مجاور بوده است.

وی افزود: پدیده گرد و غبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

قطره با اشاره به اینکه متاسفانه امسال در سطح استان وضعیت بارش فصل پاییز مطلوب نیست، گفت: پیش‌بینی می‌شود که از اواخر آبان‌ماه بارش‌ها در سطح استان آغاز شود.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها در فصل پاییز امسال نسبت به مدت مشابه، تصریح کرد: متاسفانه کمبود بارش در این فصل جبران کننده کمبود بارش‌ها در فصل زمستان نخواد بود. و برای زمستان امسال، افزایش دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

قطره با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری همانند سال گذشته با کمبود آب مواجه است، گفت: امسال چهارمحال و بختیاری نهمین سال خشکسالی خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متوسط بارش سال گذشته ۴۹۰ میلی‌متر بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر سال جاری تاکنون، بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین میانگین بلندمدت، ۹۳ درصد کاهش داشته است.

 

ایسنا

    نظرات