بهره‌مندی ۷۱ درصد روستاها از خدمات آب‌رسانی

بهره‌مندی ۷۱ درصد روستاها از خدمات آب‌رسانی

http://www.bananews.ir/با اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی، ۷۱.۶درصد از جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از خدمات آبرسانی روستایی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ از مجموع ۳۷ هزار و ۹۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار به طور متوسط ۷۱.۶۶ درصد از خدمات آبرسانی روستایی بهره‌مند شده‌اند. این در حالی است که میزان برخورداری و تحت پوشش این روستاها به ترتیب برابر با ۹۴.۵۵ و ۸۰.۹ درصد بوده است.

تعداد مجتمع‌های آبرسانی روستایی احداث شده دارای اولویت ۹۲۴ مورد بوده که ۱۵ هزار و ۷۳۵ روستا را با جمعیتی نزدیک به هفت میلیون و ۷۶۳ هزار و ۹۵۴ نفر در بر می‌گیرد.

اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی برای احداث مجتمع‌های آبرسانی ۸۴۸۱ میلیارد ریال و برای واحدهای تک روستایی ۹۸۳ میلیارد ریال بوده است.

همچنین میزان اعتبار تخصیص یافته از اعتبار متمرکز ملی برای آبرسانی به این روستاها بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

علاوه بر این بیشترین و کمترین میزان بهره‌مندی از آبرسانی روستایی در میان استان‌های کشور به ترتیب مربوط به استان خوزستان با ۸۸ درصد و استان یزد با ۵۱ درصد بهره‌مندی است.

بیشترین روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان با ۲۴۸۲ روستا قرار دارند که میزان بهره‌مندی آن‌ها از طرح‌های آبرسانی ۶۸ درصد است که البته بخش عمده‌ای از این موضوع به کمبود منابع آبی به‌ویژه آب‌های زیرزمینی در این استان برمی‌گردد.

 

ایسنا

    نظرات