کف دریاچه ارومیه بالا نیامده است

کف دریاچه ارومیه بالا نیامده است

http://www.bananews.ir/مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در مورد برخی اظهارات مبنی بر بالا آمدن کف دریاچه ارومیه، گفت: اینکه برخی ادعا می‌کنند کف دریاچه ارومیه تا یک متر بالا آمده است تقریبا غیر ممکن است.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مسعود تجریشی در مورد اعتراض برخی اساتید و کارشناسان در مورد بالا آمدن کف دریاچه ارومیه گفت: در سال ۱۳۹۲ مطالعاتی از سوی موسسه تحقیقات آب صورت گرفت که طی آن عمق دریاچه را اندازه گرفته ، سپس با لحاظ کردن عمق و سطح آب، حجم دریاچه را به دست‌آوردند.

این مقام مسئول در ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: اینکه برخی ادعا کنند کف دریاچه ارومیه تا یک متر بالا آمده است تقریبا غیر ممکن است. در بحر المیت هم مثل دریاچه ارومیه میزان رسوب‌ گذاری بالا بوده و در سال بین ۲٫۵ تا پنج سانت بوده است برای همین طی دو سال اصلا انتظار نداریم کف دریاچه ارومیه یک متر بالا بیاید که نتوانیم از عمق استفاده کنیم.

تجریشی افزود: برای سال ۱۳۹۶ در نظر گرفتیم که موسسه تحقیقات آب، عمق سنجی مجدد انجام دهد تا بدانیم عمق، کف و حجم آب دریاچه ارومیه به چه نسبتی است. در مطالعات مجدد قرار است با کمک تصاویر ماهواره‌ای و اندازه گیری‌های میدانی نمودار موجود را بازبینی کنیم.

 

ایسنا

    نظرات