واحدهای مسکن مهر ۵ استان کشور تا پایان امسال تکمیل می‌شود

واحدهای مسکن مهر ۵ استان کشور تا پایان امسال تکمیل می‌شود

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر در یک هزار و ۱۵۰ شهر در حال ساخت است، گفت: جشن اتمام مسکن در ۵استان از جمله در استان یزد تا پایان امسال برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در آیین بهره برداری از ۲هزار و ۳۳۴واحد مسکن مهر استان یزد با بیان اینکه دولت یازدهم با وجود برخی جوسازی ها، مخالف طرح مسکن مهر نیست، گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود کمبودهای مالی ۷۶۵هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: البته اگر مشکلات مالی نبود تمام واحدهای این طرح تا پایان سال ۹۴ به اتمام می رسید با این حال امید آن می رود با کمک دولت و همراهی مردم، طرح های مسکن مهر در ۲۰استان تا شهریور ۹۶به پایان برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در زمان شروع مسکن مهر یک میلیون و ۹۰۰هزار واحد زمین به این طرح داده شده که ۳۰۰هزار واحد را دولت ساخته است.

وی افزود: در هفت تا هشت سال گذشته یک میلیون و ۹۲۰هزار واحد از مجموع ۲میلیون و ۲۱۵هزار واحد مسکن مهر موجود به اتمام رسیده که ۵۶۰ هزار واحد از سوی انبوه سازان، ۵۲۰هزار واحد از سوی تعاونی های مسکن، ۸۵۰هزار واحد از سوی مردم با عنوان خودمالک و ۲۷۰هزار واحد در بافت های تاریخی ، قدیمی و فرسوده ساخته شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح مسکن مهر در برخی شهرها به دلیل مشکل اولیه در جانمایی ایراداتی پیدا کرد که با مجوزهای دولت، زمین جایگزین به آنها تعلق گرفته با این حال دولت یازدهم به گونه ای برنامه ریزی کرده که با سرمایه گذاری مردم مشکلات موجود هم برطرف شود.

اصغری مهرآبادی استان یزد را یکی از ۵ استان برتر در ساخت مسکن دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی میان دستگاه های مختلف یزد، کیفیت ساخت و ساز در این استان بالاست و امیدواریم بزودی سایر واحدها نیز که بالای ۹۵درصد پیشرفت دارد بزودی به بهره برداری برسد.

وی گفت: هم اکنون چهار استان با حدود سه هزار واحد مسکن، سه استان با پنج هزار واحد و ۸ استان با هفت هزار واحد مسکن و در مجموع ۲۰ استان زیر ۵۵هزار واحد باقیمانده داریم که تا شهریور سال آتی همه آنها تکمیل می شود .
وی گفت: ۵۰هزار واحد مسکن مهر هم داریم که به دلیل مشکلاتی که دارند پرونده آنها در واحدهای قضایی در حال رسیدگی است.

بهره برداری بیش از نصف مسکن مهر استان در دولت تدبیر و امید

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: در مجموع حدود ۲۴هزار واحد مسکن مهر برای این استان در نظر گرفته شده بود که بیش از ۱۷هزار واحد آن به بهره داری رسیده که افزون بر ۱۱هزار واحد آن مربوط به دولت تدبیر و امید است.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: این طرح از لحاظ جنبه های خدماتی کمبودهایی داشت که در این دولت برای رفع آنها و پاسخگویی به ساکنان فعالیت هایی صورت گرفت.

وی با اظهار خرسندی از افتتاح ۳۱واحد از ۲هزار و ۳۳۴واحد مسکن مهر استان یزد دربافت تاریخی شهر یزد اظهار کرد: این امر نشان دهنده آن است که در این بافت هم می‌توان اقدامات قابل توجه و شایسته‌ای انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان یزد تاکید کرد: پویایی بافت تاریخی زمینه افزایش امنیت و گردشگری را فراهم می‌کند و معماری سنتی آن باید در ساختمان‌سازی نوین لحاظ شود.

استاندار یزد در خصوص توسعه بوم گردی در استان یزد در فضای تاریخی و قدیمی گفت: در بافت‌های تاریخی اقدامات قابل توجهی در استان یزد انجام شده که زمینه افزایش امنیت و آرامش و ایجاد فضاهای دلنشین در خانه های کاهگلی این بافت را فراهم کرده است.

۲ هزار و ۳۳۴ واحد مسکن مهر استان یزد در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در بافت تاریخی شهر یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات