۳۴۰ هکتار بافت فرسوده در خرم‌آباد وجود دارد

۳۴۰ هکتار بافت فرسوده در خرم‌آباد وجود دارد

www.bananews.irرئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: خرم‌آباد در مجموع بیش از ۳۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد که همواره یکی از دغدغه‌های مدیران حوزه شهری خرم‌آباد بوده است.

علی زنجی بیرانوند اظهار داشت: یکی از اقدامات لازم و ضروری در حوزه مدیریت شهری خرم‌آباد توجه ویژه به موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده به عنوان اولویت کاری این حوزه است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: به طور یقین مسئولان مجموعه شهرداری و شورای اسلامی برای ارائه خدمات مطلوب در حوزه عمران شهری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی در ادامه به جایگاه شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در زمینه خدمات‌رسانی به مردم تلاش جدی می‌کنیم، چرا که مردم از این مجموعه انتظار دارند.

زنجی‌بیرانوند اظهار داشت: محله‌های مانند کوی‌علی‌آباد، باغ فیض، محله گل سفید خرم‌آباد و ... از جمله بافت‌های فرسوده شهر خرم‌آباد هستند.

‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه کار بازسازی و ساماندهی برخی از این محله‌ها آغاز شده است، گفت: محله گل سفید خرم‌آباد به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد از جمله این مناطق بافت‌های فرسوده شهری بوده که عملیات تخریب و بازسازی آن از سال ۸۷ آغاز شده است.

زنجی‌بیرانوند تصریح کرد: در این زمینه شهرداری خرم‌آباد ۶۰ واحد مسکونی این محله را برای اجرای این طرح و ساماندهی محله از مالکان آن خریداری کرده است.

وی گفت: در حال حاضر با همکاری استانداری لرستان و سازمان مسکن و شهرسازی استان روند تملک اراضی در محله گل سفید خرم‌آباد وارد مرحله تازه‌ای شده و کار اجرایی این طرح از شتاب مطلوبی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به معضلات اجتماعی و زیرساختی حاکم بر این منطقه ابراز امیدواری کرد با استمرار روند تملک و تخریب نتاطق قدیمی، ‌معضل بافت حاشیه‌نشین و فرسوده گل سفید خرم‌آباد هرچه سریع‌تر حل شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

    نظرات