۶۵ درصد از فضای سبز کاشمر با آب شرب آبیاری می‌شود

۶۵ درصد از فضای سبز کاشمر با آب شرب آبیاری می‌شود

http://www.bananews.ir/مسئول کمیسیون فضای سبز شورای شهر کاشمر گفت: متاسفانه اکنون ۶۵ درصد از فضای سبز با آب شرب و باقی به صورت تحت فشار و غیرشرب آبیاری می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اسماعیل سلطان‌پور با انتقاد از اینکه بیشتر فضای سبز با آب شرب آبیاری می‌شود، اظهار کرد: آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی مشکلات بسیاری دارد به طوریکه آب شرب به خاطر کلری که دارد موجب می‌شود چشمه‌های ورودی ریشه‎ها گرفته شده و جذبی انجام نشود.

وی با بیان اینکه از هزار و ۴۷۰ هکتار محدوده خدماتی شهر، اکنون حدود ۱۰۰ هکتار آن فضای سبز است، ادامه داد: اگر شهروندان تمایلی به کاشت درخت در معابر و کوچه‌ها و مقابل منزل خود داشته باشند، به صورت رایگان برایشان انجام می‌شود، اما مسوولیت آبیاری و نگهداری با خودشان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر چند سرانه فضای سبز کاشمر در سال‌های گذشته نه‌تنها با استانداردها و میانگین کشوری فاصله‌ای زیاد داشت، اما با تلاش انجام شده و اجرای پروژه‌های مختلف سرانه فضای سبز در حال افزایش است، افزود: برای اولین بار در شورای چهارم کمیسیون فضای سبز با مسئولیت بنده شکل گرفته است.

سلطان‌پور با اشاره به اینکه تمامی کمبودهای شهر در حوزه فضای سبز شناسایی شده است، گفت: در همان ابتدا با ایجاد حوضچه‌های آبی در پای درختان سعی شد درختان قدیمی از خشک شدن نجات پیدا کنند.

مسئول کمیسیون فضای سبز شورای شهر کاشمر تصریح کرد: این حوضچه‌ها، در پای تمامی درختان ایجاد شده و اکنون به صورت تحت فشار آبیاری می‌شوند، همچنین آبیاری به صورت غرقابی موجب می‌شود ۸۰ درصد آب جذب درختان نشده و بازدهی خوبی نداشته باشند.

سلطان‌پور با بیان اینکه با اجرای آبیاری تحت فشار، اکنون آبیاری هر درخت بر اساس نیازی که دارد انجام می‌شود، به هرس به موقع زمستانه درختان اشاره کرد و گفت: با این هرس همه درختان جوان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پارک‌های جنوب و اطراف شهر بازسازی شده و با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان سنگ فرش و اقدامات زیباسازی در این مکان‌ها به انجام رسیده‌ است، افزود: مهمترین اقدام بعد از بازسازی نگهداری صحیح از پارک‌ها و فضای سبز است.

سلطان‌پور با اعلام اینکه به رغم گرمای ۴۳ درجه در فصل تابستان، اما با همکاری مردم اکنون از فضای سبز بسیار مطلوبی برخورداریم، به طوری که در استان نسبت به شهرهایی هم ردیف خودمان دارای رتبه اول هستیم، اظهار کرد: باید با فرم‌دهی، شکل‌دهی و هرس به موقع درختان شادابی و نشاط را در مردم ایجاد کنیم.

 

ایسنا

    نظرات