پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به لزوم رونق بخشی در بازار مسکن با استفاده از ظرفیت موجود در بافت‌های ناکارآمد و محلات هدف بازآفرینی شهری به متقاضیان انجام نوسازی در این بافت‌ها تسهیلات کم‌بهره تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir حامدمانی فر با اعلام این خبر گفت: به منظور حمایت از فرآیند نوسازی مسکن در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مانی فر افزود: پرداخت این تسهیلات در راستای رونق بخشیدن بخش مسکن و ساماندهی حاشیه‌نشینی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد است.

دبیر ستاد بازآفرینی استان بیان کرد: محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری شامل بافت‌های فرسوده میانی، بافت‌های تاریخی و سایر سکونتگاه‌های غیررسمی است.

همچنین رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز با اشاره به جزئیات این تسهیلات گفت: متقاضیانی که از طریق تجمیع پلاک اقدام به نوسازی و دریافت پروانه ساخت نمایند می‌توانند تسهیلات ودیعه مسکن با نرخ ۴ تا ۷ درصد را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات پرداختی حداکثر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در شهرستان قزوین و ۱۰۰ میلیون ریال در سایر شهرستان‌های استان است.

ناصری فر با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات دوساله است تأکید کرد: تسهیلات پرداختی برای هر پلاک تجمیعی به‌صورت جداگانه است که از طریق بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

رافع ناصری فر در پایان افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند جهت بررسی مدارک و اخذ معرفی‌نامه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و یا شهرداری‌های سطح استان مراجعه نمایند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 

    نظرات