آب کارون برای مصارف کشاورزی انتقال می‌یابد؟

آب کارون برای مصارف کشاورزی انتقال می‌یابد؟

http://www.bananews.ir/وزیر جهادکشاورزی در خصوص انتقال آب رودخانه کارون به دیگر استان ها جهت مصارف کشاورزی گفت: با توجه به گفته رییس جمهور هیچ آبی به جهت کشاورزی و آبیاری زمین های زراعی برای دیگر استان ها منتقل نخواهد شد، مگر لوله کشی آب شرب. از آنجا که در تأمین آب شرب برای بسیاری از استان ها با مشکل مواجه شده ایم، اگر خط لوله ای از استان های پر آب گرفته می‌شود، صرفا به جهت تأمین آب شرب استان موردنظر است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمود حجتی امروز ۱۳ آبان در حاشیه بازدید از پروژه های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خرمشهر اظهار کرد:با توجه به اینکه در زمان جنگ آسیب های زیادی از جمله به اراضی و نخیلات شهرهای آبادان و خرمشهر وارد شد اما امروز با وجود اینکه از سال گذشته اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در این مناطق شروع شده است، پیشرفت های خوبی را در منطقه شاهد هستیم. امروز از طرح بهسازی، تسطیح، زهکشی و تجهیز اراضی ۱۸ روستای شلمچه ۲ واقع در خرمشهر بازدید کردیم. این روستاها در زمان جنگ اسیب دیدند و در حال احیای آن ها هستیم.

وی افزود: امیدواریم با احداث کانال های آب و زهکشی در آبادان و خرمشهر، آرام آرام شاهد رونق کشاورزی در این مناطق باشیم که این مساله نیز وابسته به راه اندازی ایستگاه های پمپاژ است.

حجتی ادامه داد: جزیره مینو یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را در زمان جنگ دیده است. اگر چه طرح های خوبی ارائه شده ولی باید در کنار خدمات دولت، باید هر آنچه که لازم است برای احیای این نوع منطقه ها تخصیص داده شود. امیدواریم با زهکشی و خدماتی که در این مناطق به مردم ارائه شده است، شهروندان و ساکنان اینجا آبی مناسب با EC قابل قبولی را دریافت کنند و از خدمات کشور و دولت راضی باشند.

وی گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با همکاری وزارت نیرو و موسسه جهاد نصر در حال اجرا است و توانستند این پروژه را تا به اینجا به ثمر برسانند. با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم این طرح، طرح کم نظیری در کشور بوده و با سرعت خوبی در حال اجرا است و منابع آن نیز تأمین شده است.

حجتی در خصوص فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بیان کرد: متأسفانه در فاز ابتدایی بیش از ۳۲۰ هزار هکتار را نتوانستیم احیاء کنیم زیرا دوستان ما در وزارت نیرو محدودیت هایی را داشتند و اعلام کردند آب برای بیشتر از این مقدار قابل تأمین نیست اما در خصوص تخصیص آب فاز دوم جهت زهکشی و اجرای آن پیگیر هستیم تا منابع آب را تأمین کنیم.

 

ایسنا

    نظرات