۳۰ درصد شهرها را بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد

۳۰ درصد شهرها را بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گام اصلی در حل مشکل بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی را تشویق بخش خصوصی برای ورود به بهسازی و نوسازی این بخش ها دانست و گفت: با همکاری گروه‌های تخصصی و انبوه سازان می‌توان کارهای خوبی را در این مناطق انجام داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمدسعید ایزدی در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان کرمانشاه که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در حاضر پهنه های وسیعی از کشور درگیر حاشیه نشینی است، گفت: ۳۰ درصد مساحت شهرها را بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می دهد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اهمیت توجه به کیفیت زندگی و مسائل و مشکلات شهری گفت: از مجموع ۲۰ آسیب شناسایی شده که پنج مورد آن در اولویت قرار گرفته، مسئله توجه به بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت قرار دارد و این نشان از لزوم توجه به این بخش دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منظور از بازآفرینی صرفا موضوعات عمرانی نیست، گفت: باید به سیاست‌های پیشگیرانه حوزه آسیب‌های اجتماعی توجه جدی شود.

ایزدی با بیان اینکه حل مشکلات بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی از عهده یک نهاد و دستگاه بر نمی آید، گفت: اگر دستگاه‌های دولتی و دیگر نهادها به کمک نیایند، این معضل به این سادگی حل نمی‌شود، اما انجام یک پروژه شهری هرچند کوچک با همکاری دیگر نهادها و ارگانها می‌تواند اثرات بسیاری را به همراه داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گام اصلی را در حل مشکل بافت‌های تاریخی، میانی و در سکونتگاه‌های غیررسمی ترغیب بخش خصوصی دانست و افزود: با همکاری گروه‌های تخصصی و انبوه سازان می توان کارهای خوبی را در بخش‌های مختلف انجام داد.

وی در ادامه از آمادگی کامل برای تسهیل‌گری امور انبوه‌سازان و تسهیل‌گران در بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد و با بیان اینکه طرحی که وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر دنبال می‌کند، مدل "توسعه‌گر" است، گفت: در حال حاضر تمامی اقدامات بر محور این مدل است و در تلاشیم تا از طریق این طرح به بهسازی و نوسازی بافتهای تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها کمک کنیم.

وی افزود: تسهیلات خوبی برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده از طریق بانکها و به ویژه بانک مسکن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه امروز نیازمند توجه جدی به موضوع کیفیت زندگی در شهرها هستیم، گفت: شاخص های بحران هویت، چالش های زیست محیطی یا تخریب زیست بوم ها، مسایل حوزه حمل و نقل و... همه نشان از این دارد که باید به مقوله کیفیت زندگی توجه بیشتری بشود.

 

ایسنا

    نظرات