بازنشسته شدن ۲۰۰ واگن قطار تا دو ماه آینده/نوسازی و خرید جدید برای شب عید

بازنشسته شدن ۲۰۰ واگن قطار تا دو ماه آینده/نوسازی و خرید جدید برای شب عید

http://www.bananews.ir/رئیس هیات مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجاء از خارج شدن ۲۰۰ واگن قطار با سن بالای ۴۵ سال تا دو ماه آینده از ریل و نوسازی و خرید جدید واگن برای شب عید خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سید محمد راشدی - رئیس هیات مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجاء – با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: اولویت اصلی نوسازی و بازسازی خطوط ریلی اولویت اصلی شرکت رجاء است، چون متوسط سن ریلی کشور ۳۰ سال است و قرار بود در طول برنامه چهارم توسعه که میانگین سنی ۲۷ سال داشت به ۱۵ سال برسد، اما به دلیل بی توجهی‌های صورت گرفته به ۳۰ سال افزایش یافت؛ بنابراین اولویت ما در این شرکت نوسازی ناوگان ریلی است.

وی افزود: در این راستا ناوگان و واگن‌هایی که قابل بازسازی است طی برنامه سه ساله بازسازی می شوند و واگن‌هایی که بالغ بر ۴۵ سال دارند و قابلیت بازسازی ندارد نیز طی دو ماه آینده از ریل خارج خواهد شد که بالغ بر ۲۰۰ واگن می‌شود. در کنار این نوسازی خرید واگن جدید را هم در دستور کار قرار دادیم که با «واگن پارس» و «پلور سبز» قرارداد بسته‌ایم.

وی گفت: با شرکت «واگن پارس» قرارداد ۳۳ واگنی امضا کردیم و هفته گذشته بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی از سوی این شرکت آغاز شد. پیش از این نیز قرارداد ۷۸ واگنی نیز با «پلور سبز» امضا کردیم که امیدواریم تا شب عید یک رام از آن که حدود ۱۲ واگن می‌شود آماده شود.

راشدی اظهار کرد: این همه نیاز بازسانی ناوگان ریلی نیست چرا که حداقل باید ۵۰۰ واگن جدید طی پنج سال آینده خریداری شود و اگر دولت از نظر تسهیلات به شرکت رجاء کمک کند می‌توانیم کلیه تولیدات این دو شرکت بزرگ واگن‌سازی را طی سه سال آینده خریداری کنیم و برای این مسئله به آن‌ها تضمین دهیم.

او همچنین با بیان اینکه انتقال دانش فنی برای ساخت حداقل ۲۵۰ واگن با مشارکت شرکت های داخلی در دستور کار قرار گرفته و هر شرکت خارجی اعلام آمادگی کند از آن حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: قطار گردشگری در دستور کار قرار گرفته که در این راستا برنامه خرید واگن‌های مخصوص گردشگری و VIP را نیز در دستور کار قرار داده ایم تا روزها گردشگران از نقاط گردشگری دیدن کنند و شب‌ها بتوانند در آن استراحت کنند.

 

ایسنا

    نظرات