قوانین و مقررات شهرسازی خرید و فروش می‌شوند

قوانین و مقررات شهرسازی خرید و فروش می‌شوند

http://www.bananews.ir/مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قوانین ایمنی ساختمان‌ها و قوانین اخلاق حرفه‌ای در این حوزه رعایت نمی‌شود، گفت: قوانین و مقررات شهرسازی عملا خرید و فروش می‌شوند و نظام ساختاری شهر را به هم می‌زنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمدجواد عرفانیان در همایش فرصت‌ها و چالش‌های اجرای مقررات ملی ساختمان در بیرجند، اظهار کرد: یکی از ایرادات قانون نظام مهندسی این است که دسته‌ای از قوانین در آن جمع شده و به یک قانون تبدیل شده است.

وی افزود: قانون نظام مهندسی ظرفیت اجرای وظایفی که بر دوشش گذاشته شده را ندارد و این یکی از بزرگترین ضعف‌های این قانون است.

مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون نظام مهندسی ساختمان باید به چهار یا پنج قانون جداگانه تفکیک شود که یک بخش آن حرفه مندان است.

عرفانیان با بیان اینکه مقررات و قوانینی که ایمنی ساختمان‌ها را تعریف می‌کند متمرکز بر ایمنی، سلامت و بهداشت افراد در بناهای مختلف است، ادامه داد: از قوانین و مقرراتی که با هم نشینی در کنار یکدیگر سبب ایجاد شهرها می‌شوند به عنوان قوانین و مقررات شهرسازی یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: مهم ترین عنصر در قانون تجارت ضمانت کیفیتی بوده و تمام کالاهایی که تحت قانون تجارت توزیع و عرضه می شوند باید شناسنامه دار باشد.

مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: بنابراین افرادی که در کار تولید ساختمان هستند باید مهارت حرفه‌ای داشته باشند.

عرفانیان به عوامل بهم ریختگی شهرها اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل رعایت نکردن قوانین و مقررات حرفه‌ای بوده که اخلاق حرفه‌ای از مهمترین آنها است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین عوامل این است که مردم به عنوان مطالبه‌گران و بهره‌مندان از این محصول ساختمانی بی بهره هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مقررات ایمنی ساختمان عملا رعایت نمی‌شود و این عامل نیز سبب بهم ریختگی شهرها می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات